SARAJEVO, Institucija ombudsmena za zaštitu potrošača u BiH zaprimila je prošle godine 260 žalbi građana, od kojih se najviše odnosilo na komunalne, telekomunikacione i poštanske usluge, kao i na javni transport.
Ombudsmen za zaštitu potrošača u BiH Dragan Doko navodi da se potrošači najčešće žale na loše napajanje, nemogućnost obračuna usluge na osnovu stvarnih isporuka očitanih na brojilu, na pogrešno evidentiranje i terećenje potrošača za račune koji ulaze u zastaru.
“Veliki broj potrošača žali se zbog ugradnje zajedničkih vodomjera u objektima sa više stanova ili na obračun potrošnje vode po broju lica u domaćinstvu”, rekao je Doko za današnji “Dnevni avaz”.
Prema njegovim riječima, ostale žalbe odnose se na potrošačke kredite, “jer banke i mikrokreditne organizacije ne poštuju Zakon o zaštiti potrošača u BiH”, zbog čega je institucija ombudsmena donijela 16 zakonski zasnovanih smjernica i preporuka kojih se banke trebaju pridržavati.
“Javio nam se i veliki broj građana koji su bili žiranti i moraju vraćati kredite umjesto glavnog dužnika. Svi oni tvrde da nisu bili dovoljno informisani i da im nije jasno prezentovan ugovor o jemstvu. Ugovore su potpisivali bjanko, ne znajući kakve su njihove odredbe, iznos kredita, kao i kreditna sposobnost dužnika”, pojasnio je Doko.
On navodi da je bilo slučajeva da su građani tek iz administrativne zabrane na platu ili tekući račun prvi put saznali da su žiranti na veći iznos kredita.
“Iz pojedinih žalbi, ali i iz otvorenog pisam Udruženja žiranata BiH jasno je da su njihova prava kolektivno ugrožena. Zbog toga smo izdali letak s mjerama opreza za buduće žirante, a pokrenuli smo inicijativu za suzbijanje korištenja instituta žiranta, kao jedinog sredstva obezbjeđenja i naplate kredita”, istakao je Doko.