KRAGUJEVAC, U kragujevačkoj fabrici “Fijat automobili Srbija” (FAS) ove godine moglo bi biti proizvedeno oko 30.000 vozila.
Direktor korporativnih komunikacija u toj kompaniji Đuzepe Zakarija kaže da je ove godine došlo do blagog pada prodaje automobila, u odnosu na 2009.
U 2009. je FAS osvojio oko 55 odsto domaćeg automobilskog tržišta, ali je Zakarija naglasio da se vozila te kompanije i dalje dobro prodaju.
Prema njegovim riječima, ove godine u FAS-u je planirana proizvodnja oko 20.000 automobila, ali on očekuje da će, u zavisnosti od uslova na tržištu, u kragujevačkoj fabrici biti proizvedeno i više, odnosno oko 30.000 vozila.
“Svi znamo da kriza još uvijek nije prevaziđena, ali se nadamo da ćemo moći da proširimo proizvodnju, jer je naš cilj izvoz ka zemljama sjeverne Afrike i istočne Evrope, koje predstavljaju obećavajuće tržište”, rekao je on i ocijenio da srpsko tržište prati sudbinu drugih evropskih tržišta, ali i da pokazuje znake laganog oporavka.
On je napomenuo da je FAS prošle godine osvojio više od polovine domaćeg tržišta automobila, zbog pomoći Vlade Srbije kroz program “staro za novo”, kao i uslijed toga što je automobil “fiat punto” prihvaćen kao domaći proizvod.
“Ove godine, nakon velikog uspjeha, normalno je da dođe do blagog pada prodaje, ali automobil se i ove godine prodaje, a pokrenuli smo i kampanju sličnu onoj ’staro za novo’, koja će biti aktuelna do kraja juna i koja bi trebalo da podstakne prodaju”, rekao je Zakarija.
U 2012. moguće čak 300.000 vozila
On je istakao da se u FAS-u, krajem 2012, planira proizvodnja novog modela automobila, namjenjenog izvozu, od najmanje 200.000 automobila godišnje, s mogućnošću da to bude čak i 300.000 vozila, ako to dozvole uslovi na tržištu.
“To će biti lijep automobil, po izgledu i cijeni veoma konkurentan na tržištu, u vrhu tehnološkog razvoja. Automobil koji će biti u stanju da se nosi uspješno sa konkurencijom na svjetskom tržištu“, kazao je on i izrazio očekivanje da će se u sadašnjim tržišnim uslovima, jedno moderno, pouzdano i pristupačno vozilo lakše probiti na tržištu.
“Riječ je o automobilu koji je namjenjen izvozu, uključujući i SAD i koji bi značajno trebalo da utiče na poboljšanje platnog bilansa Srbije, odnosno da značajno učestvuje u izvoznom bilansu zemlje”, rekao je Zakarija.
“Namjeravamo da od Srbije napravimo pravi automobilistički centar. To bi bio veliki podsticaj razvoju Srbije, ali ona prvo mora da prevaziđe tehnološki jaz od 20 godina, naročito u industriji automobila”, ukazao je on i napomenuo da se FAS trudi da kroz saradnju sa italijanskim i drugim stranim kompanijama pomogne srpskim kooperantima da uspostave standarde koji postoje u svijetu.
Govoreći o kooperantima FAS-a, Zakarija je rekao da je ta kompanija najviše zainteresovana za saradnju sa domaćim firmama, jer je to u interesu FAS-a, pošto postoji mogućnost da se iz Srbije može izvoziti roba u Rusiju i druge zemlje sa carinskim olakšicama, ako je najmanje 51 odsto robe proizvedeno u Srbiji. Tanjug