BEOGRAD, Bivši ministar za kapitalne Investicie Velimir Ilić kaže da će preuzeti odgovornost ako se dokaže da je Milanko Šarančić oštetio Železnice za 1,3 mlrd. dinara.
Šarančić je osumnjičen da je sa bivšim predsjednikom Upravnog odbora Želvoza Dragomirom Čohadžićem, takođe optuženim, sklopio nezakoniti ugovor i aneks ugovora o remontu 1.000 vagona, za šta su Železnice platile Želvozu 1,3 milijarde dinara. Krivične prijave koje su još 2007. podnijeli sindikati Železnice, proslijeđene su Tužilaštvu za organizovani kriminal.
Ilić tvrdi da zloupotreba nije bilo.
“Neka mi neko pismeno pokaže da je Šarančić kriv i ja ću preuzeti odgovornost, ali ja sam do sada stotinu puta pitao o tome nadležne i svaki put su mi rekli da je sve u redu”, kaže predsjednik Nove Srbije Velimir Ilić, bivši ministar za kapitalne investicije.
On dodaje da je cijeli postupak “politički motivisan” sa ciljem da se umanji vrijednost Železnica pred privatizaciju.
“U Železnicama je postojao Upravni odbor i ako u odboru kažu da direktor ima dobre rezultate, a oni su to govorili, pošto je dobrih rezultata i bilo, onda ja ne mogu da ga smenim. Ja sam i pismeno i usmeno tražio od nadležnih organa da mi kažu da li je u Železnicama sve u redu i uvek sam dobijao odgovor da jeste”, tvrdi Ilić.
Protiv bivšeg generalnog direktora Železnica sindikati su još krajem 2007. godine podnijeli krivičnu prijavu Višem tužilaštvu u Smederevu, ali se sa njenim procesuiranjem nije daleko odmaklo sve do sada, a optužbe su u međuvremenu i dopunjavane.
Šarančić je osumnjičen da je sa bivšim predsjednikom Upravnog odbora Želvoza Dragomirom Čohadžićem, takođe optuženim, sklopio nezakoniti ugovor i aneks ugovora o remontu 1.000 vagona, za šta su Železnice platile Želvozu 1,3 milijarde dinara.
Prema originalnom ugovoru, Železnice su kao prioritetan posao naručile remont 1.000 vagona preko preduzeća Želvoz, koji je trebalo da obavi kompanija Šinvoz. Osim u novcu, dio cijene za popravku, Železnice su plaćale kompenzacijom, dajući stare vagone Šinvozu.
Poslije 434 remontovana vagona, Šinvoz je prestao da ih popravlja, ali su Železnice preko Želvoza nastavile da plaćaju za neobavljeni remont, tako da je na kraju na ime plaćanja Železnica prenijela preko 5.000 starih vagona Šinvozu.
Prema pojedinim navodima, mnogi od tih vagona su bili čak u boljem stanju od onih koje je Šinvoz trebalo da remontuje, tako da je u konačnom zbiru Železnica oštećena za 1,3 milijarde dinara.
Iako je Republičko tužilaštvo prijavu protiv Šarančića proslijedilo Višem smederevskom tužilaštvu još pre 2,5 godine, u ovoj instituciji su tek sada predmet uputili Specijalnom tužilaštvu za organizovani kriminal, pošto suma za koju se Šarančić tereti prelazi 200.000 dinara, tako da premašuje ingerencije smederevskog tužilaštva. Po tvrdnjama Šarančića, za sve to vrijeme ni tužilaštvo ni policija ni jednom ga nisu pozvali na razgovor povodom navoda iz krivične prijave.
Osim afere sa remontom 1.000 vagona, SBPOK je protiv Šarančića još 2005. godine pokrenuo istragu zbog nabavke švedskih lokomotiva bez tendera, kada je država oštećena za 3,5 miliona evra. Međutim, ta istraga do sada nije dala konkretne rezultate. U javnosti se mnogo spekulisalo i o tome kako je Šarančić iskoristio funkciju direktora kako bi sebi obezbijedio izuzetno povoljan kredit za stan, a prošlog septembra je izbila i afera pošto je uhapšen njegov brat Obrad Šarančić, kada se saznalo da je Želvoz u svojim knjigama lažno navodio troškove za odmore svojih radnika u ugostiteljskim objektima Obrada Šarančića, iako ti radnici nikada nisu bili na odmoru. Železnica je time oštećena za skoro 70 miliona dinara, a Šarančićev brat se tereti da je nezakonito podigao 5,5 miliona dinara sa računa svojih firmi. Danas