BEOGRAD, Iako na prvi pogled i građani i privreda zajedno stradaju zbog čestih poskupljenja goriva, situacija na terenu nije takva jer su građani u podređenom položaju.
Vlasnici pumpi obilato zarađuju na običnim vozačima jer je za njih cijena evrodizela čak 20 dinara viša nego za kompanije koje se bave prevozom. To gorivo nalazi se na režimu slobodnog uvoza i poznato je da na njegovoj prodaji vlasnici pumpi visokim maržama kompenzuju malu dobit na prodaji ostalih goriva.
Međutim, koliko je ta zarada visoka najbolje pokazuje primer gdje pumpadžije imaju prostora da od prevoznika naplaćuju evrodizel do 20 dinara manje po litru.
Neđo Mandić, predsjednik Udruženja za međunarodni transport, kaže da, dok evrodizel poskupljuje na 118 dinara, svi prevoznici koji imaju svoje interne pumpe ili imaju aranžmane sa pumpama plaćaju evrodizel od 95 do 97 dinara.
„Očigledno je da neko tu uzima ogromnu razliku jer poskupljenje nikome nije potrebno, pošto ne bi nama prodavali gorivo po toliko nižim cenama da im se to ne isplati. Vlasnici pumpi preko tih maksimalnih cena zapravo najviše uzimaju od građana jer u tom segmentu nema konkurencije, za razliku od poslovanja sa nama prevoznicima koji možemo da promenimo snabdevača ili da osnujemo internu pumpu“, kaže Mandić.
Sa druge strane, Bora Tatić, zamjenik predsjednika Udruženja privatnih benzinskih stanica, odluku privatnih pumpadžija da po nižim cijenama prodaju evrodizel prevoznicima pravda time da su prinuđeni da izdrže konkurenciju NIS-a koji stalno snižava cijene. Danas