SARAJEVO, Vlada FBiH danas je u Sarajevu usvojila odluku o izmjenama i dopunama odluke o garantovanoj cijeni pšenice za prošlogodišnji rod, na osnovu koje će Ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva izdvojiti 832.426 KM, koliko nedostaje za pokrivanje razlike između prosječne tržišne i garantovane cijene prošlogodišnjeg roda pšenice.
Posavski poljoprivrednici krajem prošle sedmice potestovali su zahtijevajući isplatu duga za predatu pšenicu iz prošlogodišnjeg roda. Dugovanje je nastalo na ime razlike između srednje prodajne i zagarantovane cijene pšenice u iznosu od 16 feninga po kilogramu.
Govoreći o razlozima protesta u okviru kojih je bila blokirana granica u Orašju, sekretar Saveza udruženja poljoprivrednika Posavskog kantona Suljo Tahirović tada je objasnio da je stotinjak poljoprivrednika i desetak zadruga u ovom kantonu ostalo uskraćeno za 750.000 KM.
“Vlada je donijela odluku da se proizvođačima pšenice za predati tržni rod isplati razlika od tržišne cijene do 400 KM po toni, što je, ispostavilo se, 160 maraka jer je prosječna isplaćena cijena otkupljene pšenice bila 240 maraka. Međutim, ta je odluka samo djelimično izvršena”, rekao je Tahirović prošle sedmice.
Na sjednici Vlade danas je usvojena i odluka o dopuni odluke o prvoj emisiji obveznica FBiH za izmirenje obaveza po osnovu verifikovane stare devizne štednje, kojom se Federacija obavezuje da će isplatiti zakonske zatezne kamate u slučaju kašnjenja sa isplatama kamate i glavnice po osnovu emitovanih obveznica stare devizne štednje.
Na ovaj način provedena je presuda Evropskog suda za ljudska prava u predmetu ”Suljagić protiv BiH”, kao i zaključci Vlade FBiH po ovom pitanju od 11. januara, saopšteno je iz Vlade.
Vlada FBiH u nastavku 140. sjednice, započete Mostaru, utvrdila i u parlamentarnu proceduru po hitnom postupku uputila Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o Željeznicama FBiH, kojim se predviđa da Željeznice svoj rad nastave kao javno preduzeće – društvo sa ograničenom odgovornošću.
Ovim se vrši usklađivanje sa strukturom kapitala Željeznica, u kojima državni kapital iznosi 91,8 odsto, dok je udio privatnog kapitala 8,2 odsto.
Predviđeno je da željeznička infrastruktura potpuno ostane u vlasništvu FBiH, bez učešća privatnih dioničara, koji ostaju u podsistemu željezničkog saobraćaja u kojem je i vršena pomenuta privatizacija putem upisa dionica.