BEOGRAD, Građani Srbije koji su postali žrtve “Nigerijske prevare” uplatili su prevarantima na internetu nekoliko stotina hiljada evra – saopšteno je danas iz Ministarstva unutrašnjih poslova /MUP/ Srbije, koji je upozoravajući građane na porast ovog spečifičnog načina prevare.
“Riječ je o prevarama koje se vrše pomoću lažnih poruka o dobicima na igrama na sreću, lažnih poruka vezanih za dobrotvorne priloge, poruke u vezi sa “ljubavnim i poslovnim ponudama”, humanitarnim akcijama, nasleđa imovine preminulih osoba – najčešće daljih rođaka…”, navodi se u saopštenju MUP-a.
MUP upozorava da izvršenje “Nigerijske prevare” uglavnom počinje ubjeđivanjem “žrtave” da učestvuju u podjeli određenih novčanih fondova, i to ako unaprijed uplate određeni novčani iznos koji je u najvećem broju slučajeva neuporedivo manji od onog iznosa koji bi trebali da dobiju kao korist od nekog fonda, odnosno od pošiljaoca poruke.
Elektronskom porukom od primaoca poruke se traži pomoć za transfer velikih novčanih iznosa, od par stotina hiljada do par desetina miliona dolara za koji će, nakon obavljenog transfera dobiti određeni procenat kao nadoknadu.
Pošiljalac poruke je navodno član nigerijske vlade ili nigerijske vojske koji pokušava da iznese novac iz Nigerije, ali mu za to treba pomoć iz inostranstva, a u poslednje vrijeme ovakve poruke stizale su i iz Gane, Benina i drugih afričkih država.
Navodi se da pošiljalac poruke često angažuje i advokate, bankarske službenike i druga stručna lica, “koja se ponekad uključuju u komunikaciju dalje dovodeći žrtvu u zabludu i održavajući je u lažnom uvjerenju da se zaista radi o pravom, a ne o fiktivnom poslu”
Ukoliko su oštećeni “Nigerijskim prevarama”, građani se radi konsultacija mogu obratiti policijskim službenicima Odeljenja za borbu protiv visokotehnološkog kriminala na broj telefona 011/311-72-08.