BEOGRAD, Pregovori o partnerstvu luke “Duisport” iz Duizburga i Luke “Dunav” u Pančevu odvijaju se u pogrešnom smjeru, rečeno je u Ministarstvu za infrastrukturu.
U Ministarstvu kažu da vlasnik Luke “Dunav” (kompanija “Invej”) nema pravo da pregovara o strateškom partnerstvu sa njemačkim “Duisportom”, jer su vlasnici luka u procesu privatizacije stekli samo pravo da koriste zemljište, a ne i pravo svojine na osnovu kojeg bi mogli da određuju gdje će šta da se gradi.
Pregovori Duisiporta i Luke Dunav, kako je rečeno, idu u pogrešnom smjeru, jer Njemcima nije predstavljeno ni da je već u javnoj raspravi Nacrt zakona o bezbijednosti plovidbe i lukama, koji predviđa uspostavljanje Nacionalne lučke uprave.
Luka Pančevo će po usvajanju novog zakona biti samo lučki operater, a Lučka uprava će odlučivati o zemljištu, razvijanju infrastrukture i drugi stvarima.
Nacrt novog zakona o lukama trebalo bi u naredna dva mjeseca da se nađe pred Vladom Srbije, a u Ministarstvu za infrastrukturu očekuju da bi parlament o njemu mogao da odlučuje najkasnije tokom septembarskog zasjedanja. Pošto su luke i pristaništa u Srbiji privatizovani, novim zakonom neće biti oduzeta imovina kupljena kroz njihovu privatizaciju.
Lučka uprava trebalo bi da se finansira iz budžeta, a najveći dio prihoda ubiraće od rente, dok će se vlasnici luka baviti isključivo lučkom djelatnošću.
Srbija sada ima 10 međunarodnih luka duž Dunava, Save i Tise i tri nacionalne i sve su privatizovane, osim luke Novi Sad, koja je u državnom vlasništvu.
Predstavnici Pančeva očekuju da će taj grad postati transportni centar u regionu, ukoliko njemačka kompanija bude preuzela Luku Dunav. Očekuje se da će izgradnja logističkog centra u pančevačkoj luci značajno uticati na privredni razvoj južnog Banata, a prema špekulacijama domaćih medija, u dogradnju i osavremenjavanje luke moglo bi da bude uloženo oko 200 miliona evra. Tanjug