BEOGRAD, Zaposleni u “Jat tehnici” stupiće u generalni štrajk u 16.30 časova ukoliko im do tada ne budu ispunjeni svi postavljeni zahtjevi, kažu predstavnici sindikata.
Prema podacima objavljenim ranije na sajtu Sindikata www.šlvms.org.rs, predstavnci poslovodstva i zaposlenih postigli su dogovor oko zahtjeva sindikata za smjenu poslovodstva, smanjenje broja zaposlenih, izradu novog modela raspodjele zarada i ukidanje
prekovremenog rada u neproizvodnim cjelinama kompanije.
Sindikat zaposlenih u “Jat tehnici” traži da im budu isplaćene sve zaostale zarade, sprovedene personalne promjene u rukovodstvu “Jat tehnike” i ispoštovan dogovor o restrukturiranju tog preduzeća.
Štrajkački odbor Jat tehnike ponovio je da je početak najavljenog štrajka odložio za poslije podne, kako bi dali dodatnog vremena da se riješi problem naplate duga Jat ervejza.
Predsjednik Samostalnog sindikata licenciranih vazduhoplovnih mehaničara Srbije Miodrag Uskoković je kazao da se radi o zaostalim zaradama od novembra 2008. godine do danas koje su prema knjigovodsvenim podacima oko 171 milion evra.
Direktor “Jat tehnike” Srđan Mišković ranije je rekao da je dug “Jat ervejza” prema “Jat tehnici” još u septembru prošle godine iznosio 100 miliona dinara i da je ta cifra sada “dosta veća”.
„U tehnici se obavlja veoma važan posao i ljudi ne smeju da razmišljaju o tome šta ih čeka kući i da li imaju neke račune, da li kasni plata, moraju da budu koncetrisani na posao koji rade”, objašnjava Mišković.
“Jat tehnika” navodi da su do sada preživljavali zahvaljujući servisiranju aviona stranih kompanija koje im plaćaju na vrijeme, iako je “Jat ervejz“ najveći klijent i čini polovinu poslova “Jat tehnike”.
JAT: Možemo i bez “Tehnike”
Istovremeno, kompanija “Jat ervejz” je saopštila da će obezbijediti redovno obavljanje letova i ako sindikati “Jat tehnike” budu stupili u generalni štrajk.
Štrajk je, kažu u “Jat ervejzu”, potpuno bespredmetan, jer je “Jat ervejz” 3. marta iz kredita uplatio na račun “Jat tehnike” 45 miliona dinara i dužan je još samo 13 miliona dinara, a “Jat tehnika”, s druge strane, ne koristi 9,5 miliona evra za popravku aviona koji ne lete.
Početkom prošle nedelje zbog dugova “Jat ervejza“, štrajkovao je i “Jat ketering”. Posljednji u nizu onih koji su odlučili da raskinu ugovor zbog dugova sa Jatom je i aerodrom “Nikola Tesla“, pa će putnici nacionalne avio kompanije uskoro morati da aerodromske takse plaćaju na posebnom šalteru.
Mediji navode da su dugovanja “Jat ervejza“ prema Aerodromu premašila osam miliona evra. Na aerodromu “Nikola Tesla” kažu da razmatraju naplatu takse za putnike Jata kako na šalterima, tako i preko interneta i sms-a. Putnici ostalih avio-kompanija plaćaće aerodromsku taksu kao do sada, kroz kartu. B92/Tanjug