ZAGREB, Treća sedmica u februaru napokon je donijela i prvi rast na Zagrebačkoj berzi. CROBEX je u sedmici ojačao 1,8 odsto i stigao do 2.183,72 boda.
Za takav je rasplet, kao i za rast ukupnog prometa zapravo najzaslužniji HT. Objava ne baš sjajnih rezultata, ali i dividende od 34,05 kuna koja je ugodno iznenadila, donijelo je sedmični promet od 64 miliona kuna i rast cijene od 2,2 odsto, na 38,05 kuna. Najveći je dobitnik tržišta bio Institut IGH koji je cijenu povećao 8,3 odsto, na zaključnih 3.194 kune, najviši nivo od 3. decembra prošle godine. Taj je rast ostvaren uz solidnih 9,1 milion kuna čime je IGH bio treće najtrgovanije izdanje tržišta. Druga najlikvidnija bila je Zagrebačka banka koju je otkup trezorskih akcija za menadžere doveo do prometa od 10,5 miliona kuna i minimalnog rasta od 0,1 odsto, na 261 kunu. Građevinski sektor bio je u pozitivnom ritmu pa je uz IGH vrijednost povećala i Ingra i to 1 odsto, na 40,08 kuna, uz 2,4 miliona kuna prometa te Dalekovod koji je ojačao 0,6 odsto, na 348 kuna.
Informacija o dokapitalizaciji Luke Ploče podigla je akcije 4,2 odsto, na 1.635,27 kuna, uz 1,5 milion kuna sedmičnog prometa, glavnina kojeg je ostvarena u petak. Među dobitnicima se pomalo iznenađujuće našla i Podravka koja je cijenu povećala 3 odsto, na 339 kuna, uz doduše nikakvih 700 hiljada kuna sedmičnog prometa. Najava gradnje firme u Iranu podigla je povlaštene akcije Adris grupe 3,5 odsto, na 282 kune, uz 2,3 miliona kuna prometa.
Brodari su imali prilično suzdržanu sedmicu. Najviše se, kao po običaju istakla Atlantska plovidba koja je podigla cijenu 1,1 odsto, na 1.009,04 kune, uz 4,8 miliona kuna prometa. Postotno je najbolje prošla Uljanik plovidba s rastom od 1,8 odsto, na granicu od 639 kuna.
Na strani gubitnika Petrohemija je bila sasvim izvan fokusa tržišta s prometom od tek 600 hiljada kuna i padom cijene od 1,4 odsto, a vrijednost je spustila i Ina i to 0,1 odsto, na 1.841 kunu, uz 3,2 miliona kuna prometa.
Nevjerovatnija volatilnost nastavljena je u slučaju Đakovštine koja je posljednja dva dana u sedmici bila na meti prave rasprodaje i katastrofalnog rušenja cijene. Tome je prethodilo osam dana nabijanja cijene koja je u tom periodu porasla više nego trostruko. Na kraju, epilog je sedmični rast od samo 6,5 odsto, na 18 kuna, uz 800 hiljada kuna prometa. SEEbiz