BANJALUKA, Puštanjem u rad nove linije prerade u Rafineriji nafte Brod, što se očekuje ove godine, Rafinerija će godišnje prerađivati 4,2 miliona tona nafte, čime će moći zadovoljiti potrebe domaćeg tržišta, tako da će prestati potreba za uvozom. Prerada sirove nafte trenutno se obavlja na remontovanoj staroj liniji kapaciteta 1,2 miliona tona godišnje. Postrojenja brođanske Rafinerije dnevno prerade 3.600 tona sirove nafte, a najviše se proizvede motornog goriva, dizela, mazuta i hidrokrekinga, koji se koristi u Rafineriji ulja u Modriči za proizvodnju motornih ulja i maziva.
Direktor Rafinerije nafte u Brodu, Aleksandar Litvinjenko, kaže da iz kruga Rafinerije svakodnevno izađe više od stotinu cisterni punih goriva koje je sve traženije na pumpama u Republici Srpskoj i Federaciji BiH.
Brođansko gorivo odnedavno se može kupiti i na benzinskim pumpama u Hrvatskoj, jer je firma “Antunović” u toj zemlji počela distribuciju derivata iz Rafinerije Brod.
Od početka rada Rafinerije, krajem novembra 2008. godine, pa sve do danas, promijenjena je slika tržišta naftnih derivata u BiH, zemlje koja se donedavno oslanjala isključivo na uvoz. Zahvaljujući pogonima u Brodu uvoz je smanjen, a na benzinskim pumpama u BiH sve je više domaćeg goriva. Ta činjenica ne ide u prilog rafinerijama u susjednim zemljama, jer brođanska Rafinerija svojim investicijama i evropskim kvalitetom proizvoda stremi ka poziciji regionalnog lidera u proizvodnji naftnih derivata.
Litvinjenko ističe da je u proizvodnji dostignut evropski standard evrodizela evro 4 i evro 5 i da se stalno radi na poboljšavanju kvaliteta proizvoda, što je omogućila nabavka savremene opreme za novu laboratoriju, koja je Rafineriju koštala 6,4 miliona maraka. Prošle godine na tržište evropskih i susjednih zemalja Rafinerija je izvezla 110.000 tona naftnih derivata. Prije mjesec dana, a nakon dvadeset godina, počeo je transport tankerima.
– Riječni način transporta predstavlja najjeftiniju prevoz. Prvi tanker s tri hiljade tona derivata otpremljen je do rumunske luke Konstanca, a gorivo je namijenjeno tržištu crnomorskih zemalja. U opremanje platforme, koja podrazumijeva ponton i pretakalište na Savi, uložili smo 850.000 maraka – kaže Litvinjenko.
Prema njegovim riječima, u planu je izgradnja željezničkog kolosjeka koji će Rafineriju povezati s prugom Beograd – Zagreb, što bi omogućilo dopremanje sirove nafte i otpremu derivata do kupaca.
U razvoj naftnog sektora u Republici Srpskoj ruska kompanija “Njeftegazinkor” planira da u narednom periodu uloži skoro milion maraka, najavljuje Litvinjenko. Dio tog novca biće, osim u modernizaciju Rafinerije u Brodu, investiran i u Rafineriju ulja u Modriči i “Petrol”.
Premijer Republike Srpske, Milorad Dodik, prilikom obilježavanja godišnjice pokretanja postrojenja Rafinerije nafte u Brodu, izjavio je da je ponosan na Vladu RS, sebe i sve što je urađeno u Rafineriji, jer se radi o najboljem projektu u Republici Srpskoj. Dodik je ponovio da su u Vladi RS bili sigurni da su izabrali pravog kupca.
– Kompanija kojoj je prodata naftna industrija RS ne bavi se samo zgrtanjem kapitala, već ima i socijalnu odgovornost – objasnio je premijer Dodik.
Brođanska Rafinerija trenutno zapošljava oko 1.600 radnika kojima su plate povećane za 60 odsto, a obezbijeđen im je topli obrok u vlastitom restoranu i prevoz do radnog mjesta. Fokus
Prijavi se za novosti
Dobijajte najnovije informacije provjerene na Capital.ba.
6 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Radi socijalne odgovornosti su i osnovali Optima group :-)))
Pa normalno da jesu. Vlasnici i davalac izjave misle na socijalnu odgovornost prema svojim praunucima koji će ići na zimovanja u elitna skijališta.
haha!!!
i kakvo pustanje u rad nove linije ove godine… ja mislim da nece rekonstrukciju, tj. izgradnju, te linije ni poceti ove godine…
Ma nije ovo ništa, sjećam se kad je svojedobno mafija u Biraču glumatala teške dobročinitelje a novinari maltene orgazme imali oko tih dobričina. Farsa je preblag izraz za to 🙂
haha!!