DETROIT, Američki “General Motors” i japanski “Suzuki” postigli su saglasnost da okončaju saradnju na izradi automobila u zajedničkom preduzeću u Kanadi, čime gigant iz Detroita ostaje bez partnera iz Japana, poslije prekida proizvodnih veza s “Toyotom”.
“Suzuki” je potvrdio da će “General Motorsu” prodati svojih 50 odsto akcija u kanadskoj firmi “CAMI Automotive”, prepuštajući američkoj firmi potpuno kontrolu nad sadašnjom zajedničkom kompanijom. “Suzuki” nije naveo po kojoj će cijeni prodati svoju udio u kanadskoj kompaniji.
Predstavnik japanske kompanije je kazao da još nije odlučeno kada će transakcija biti okončana, niti je naveo vrijednost prodaje. Saradnja dvije velike auto-kuće prekinuta je poslije 20 godina, na zahtjev američke strane.
Kompanija “CAMI Automotive” osnovana je 1986, a proizvodnja je počela 1989. godine, s kapacitetom od 250.000 vozila godišnje. U toj fabrici do sada je izrađeno više od 2,3 miliona vozila, uključujući manje automobile, a u 2004. godini počela je proizvodnja sportsko-terenskih vozila srednje veličine.
“General Motors” se nada da će kalifornijska fabrika ponovo početi da posluje s profitom, u okviru novog programa stabilizacije kojeg sprovodi američka administracija. Uprava “General Motorsa” proširiće proizvodnju u fabrici, imajući u vidu dobru prodaju dva automobila tipa krstarice ševrolet eksinoks i C teren, za kojima je potražnja u novembru porasla za 17 odsto.
Početkom ove godine “General Motors” je okončao partnerstvo s “Toyotom”, najvećim proizvođačem automobila na svijetu, u njihovom zajedničkom preduzeću u Kaliforniji.
“General Motors” i vodeći kineski proizvođač automobila, šangajski SAIC, objavili su juče osnivanje zajedničkog preduzeća za produkciju i prodaju vozila Indiji. Američka kompanija navodi da SAIC-u ustupa kontrolu nad svojim glavnim zajedničkim pogonom u Kini i da će s tim partnerom zajedno nastupati na kineskom i indijskom tržištu. “General Motors” će ustupiti SAIC-u jedan procenat u svojoj filijali “General Motors Shanghai”, čime će kineski partner dobiti 51 procenat te kompanije.
Analitičari kažu da ovaj potez odražava hitnu potrebu najvećeg američkog proizvođača motornih vozila za novcem.
“Ovaj potez može da bude odraz promjene u svjetskoj strategiji američke kompanije poslije odluke da otkaže prodaju ‘Opela’ u Evropi”, kažu analitičari.
Važne odluke “General Motorsa” uslijedile su samo nekoliko dana nakon što se sa njegovog čela povukao Fric Henderson i upravljanje kompanijom preuzeo Edvard Vitakre.