SARAJEVO, Da se u Bosni i Hercegovini teško dolazi do bilo kakvog dogovora, pa i u vrijeme ekonomske krize kada je svaki evro nužan i zlata vrijedan potvrđuje i najnoviji slučaj sa neraspoređenih 27 miliona evra koji leže na posebnom podračunu jedinstvenog računa Uprave za indirektno oporezivanje (UIO), a prikupljenih na osnovi cestarine, piše Slobodna Dalmacija.
Novim Zakonom o akcizama, koji se primjenjuje od 1. jula, uvedena je dodana cestarina u iznosu od 10 feninga (0,05 evra) po litri derivata i taj iznos se uplaćuje na poseban podračun jedinstvenog računa Uprave za indirektno oporezivanje. Međutim, već više od četiri mjeseca entitetski predstavnici u upravljačkim strukturama Uprave, odnosno njihovi politički šefovi nisu uspjeli dogovoriti metodologiju raspodjele tih sredstava entitetima i Brčko Distriktu, odnosno koliko kome treba pripasti.
Za to vrijeme u Federaciji Bosne i Hercegovine je gotovo obustavljena izgradnja autoputa na koridoru 5C, a austrijski Strabag, koji je dobio koncesiju, nije uspio osigurati kredite kod evropskih banaka za izgradnju autoputa kroz Republiku Srpsku.
U proteklih deset godina BiH je uspjela izgraditi samo 37 kilometara autoputa, dok je, primjera radi, susjedna Hrvatska izgradila više od hiljadu kilometara.
Poznato je, takođe, kako su evropske finansijske institucije odobrile Bosni i Hercegovini sredstva za izgradnju još 65 kilometara. Međutim, stručnjaci za autoputeve jedinstveni su u stajalištu ‘kako zbog političkih opstrukcija Bosna i Hercegovina ni za dvadeset godina neće imati novih stotinu kilometara autoputa’, piše Slobodna Dalmacija.