BERLIN, Njemački program zamjene starih automobila novima uz državnu pomoć, čiji je osnovni cilj zaštita radnih mjesta u posrnuloj njemačkoj auto-industrodsto nije urodio očekivanim rezultatom, a mogao bi imati i neke neželjene posljedice, dajući veći podsticaj azijskim proizvođačima nego domaćima, pokazuje jedna najnovija studija.
Njemačka se vlada zadužuje na tržištima kapitala kako bi finansirala 5 milijardi evra vrijedne podsticaje za građane spremne zamijeniti automobile starije od devet godina novima ne starijima od godine dana. Ali, studija konsultantske kompanije Simon-Kucher u Bonnu pokazala je da je zahvaljujući tom podsticaju samo jedan njemački proizvođač automobila, Volkswagen, povećao tržišni udio. Ford i Opel, koji imaju velike tvornice u Njemačkoj, zabilježili su čak i pad tržišnih udjela otkad je ta akcija pokrenuta.
Suprotno tome, južnokorejska Kia utrostručila je udio u tržištu malih automobila, dok je također južnokorejski Hyundai svoj udio udvostručio. Od japanskih proizvođača, Mazdin je udio povećan za 60 posto, Subaruov za 50 a Hondin za 29 odsto. Azijski su brendovi, napominju ipak autori studije, krenuli s niže osnovice, pa su tako Kia, Mazda i Honda u prvih su pet mjeseci ove godine po vlastitim podacima bilježili manje od 2 odsto registracija novih automobila, dok ih je Hyundai imao manje od 3 odsto.
Dok je Volkswagen, koji proizvodi 20 odsto automobila koji voze njemačkim cestama, uspio povećati prodaju za 25 odsto, proizvođači luksuznih vozila BMW i Mercedes-Benz gotovo da i nisu imali koristi od sheme. Čak su i francuski brendovi, suprotno očekivanjima, izgubili tržišne udjele. Njemačka vlada plaća 2.500 evra svakome tko je spreman stari automobil poslati na otpad i zamijeniti ga novim.Poslovni.hr