BANJALUKA, Od 3.258 vozila koja su ove godine upućena na vanredni tehnički pregled, čak njih 2.730, odnosno 84 odsto je bilo neispravno, pokazali su podaci MUP-a RS.
Ništa bolju sliku nisu dali ni rezultati tradicionalne akcije koju je u junu organizovao Auto-moto savez RS u saradnji sa Asocijacijom tehničkih pregleda i MUP-om RS, gdje je od 803 ukupno kontrolisana putnička vozila, 46 odsto ovih vozila bilo tehnički neispravno i 33 odsto njih imala su neispravan uređaj za kočenje.
Danislav Drašković, glavni republički saobraćajni inspektor, kazao je da je broj neispravnih vozila izrazito visok i da tome doprinosi i činjenica da je prolongirana primjena državnog Pravilnika o tehničkim pregledima.
“Trenutno niko ne vrši nadzor nad stanicama tehničkih pregleda jer je pomjeren datum početka primjene ovog pravilnika do početka iduće godine”, naveo je Drašković.
Drašković je naveo da je novim pravilnikom, između ostalog, propisano da rukovodilac stanice tehničkih pregleda mora biti inženjer.
“Osim toga, propisana je i oprema gdje je posebno značajan takozvani bar kod, na kojem će biti učitani podaci za vozilo kao što su izmjeritelji kočione sile i druge karakteristike koje budu utvrđene na tehničkom pregledu. Bar kod će biti utisnut na lijevom štoku prednjih vrata”, objasnio je Drašković.
On je istakao da će na taj način biti smanjene zloupotrebe da, na primjer, neispravno vozilo dobije papir da je ispravno.
Radmila Kocić, portparol Ministarstva saobraćaja i veza RS, kazala je da će Savjet za bezbjednost saobraćaja RS u narednom periodu u cilju jačanja sistema bezbjednosti saobraćaja raditi na ažuriranju podataka, definisanju, identifikaciji, analizi i sanaciji opasnih mjesta, povećanju tehničke ispravnosti vozila i unapređenju saobraćajnog vaspitanja i obrazovanja. Nezavisne N.