BIJELJINA, Kompanija “Bobar” iz Bijeljine i slovačka firma “Reil vejz” /Rail ways/ sklopile su ugovor o izradi studije opravdanosti izvođenja tramvajskog sistema u Bijeljini, kojim bi se u roku od pet godina uredio saobraćaj u ovom gradu, infrastruktura uredila i dovela na jedan viši nivo.
Predsjednik Grupacije “Bobar” Gavrilo Bato Bobar novinarima je nakon susreta sa predstavnicima ove kompanije rekao da se slovačka firma ugovorom obavezuje da do 1. oktobra napravi sve parametre studije izvodljivosti ovog sistema.
“Paralelno sa ovom aktivnošću završavamo i jedan kratki film u kojem će građani moći da vide kuda bi prolazio tramvaj, kako će to izgledati, odnosno film bi trebalo da im stvori predstavu i sliku o onome šta time dobijaju”, rekao je Bobar.
Tramvajska trasa dužine 24 kilometra obuhvatiće, kako je planirano, liniju od Dvorova, koja će ići već postojećom prugom, a zatim se vraća kroz centar grada do Janje.
Druga trasa će ići od Agro-tržnog centra “Knez Ivo od Semberije”, preko kanala “Dašnica” kroz centar grada, a treća bi išla od zaobilaznice Obrijež prema Gradskom trgu, a potom Račanskom ulicom do nove zgrade univerziteta /kod Poljoprivredne škole/ gdje bi se spajala sa linijom za Dvorove.
Bobar je napomenuo da će studija dati procjenu koliko novca treba uložiti, ali se prema ranijim procjenama zna da je riječ o 45 do 50 milona evra.
“Rok izgradnje je pet godina i ako sve bude išlo svojim planom, što vjerujem da hoće, mi bismo mogli inicijalna sredstva planirati već 2008. godine u budžetu za 2009. godinu”, rekao je Bobar.
On je istakao da bi paralelno sa tim bila rađena i projektna dokumentaciju, te usklađivanje prostornog plana sa ovim najznačajnijim saobraćajnim poduhvatom.
Bobar je izrazio očekivanje da će odmah nakon lokalnih izbora u BiH u Skupštini opštine Bijeljina obezbijediti promjenu pravne kao i urbanistističke regulative kojom će se stvoriti preduslovi za kandidovanje ovog projekta za kreditna sredstva.
“Gradiće se prvi put u BiH jedan takav projekt koji će se finansirati na principu partnerstva privatni kapital – javni kapital”, rekao je Bobar i dodao da su ga stručnjaci iz ove oblasti uvjerili da je projekat tramvajskog sistema veoma dobar i da je profitabilan.
On je istakao da je ubrzano povećanje broja stanovnika u proteklih 15 godina učinilo je postojeće saobraćajnice u Bijeljini nefunkcionalnim za višestruko uvećanu frekvenciju saobraćaja.
Projektom tramvajskog saobraćaja, smatraju u Kompaniji “Bobar”, Bijeljina bi napokon riješila ovaj ključni problem i postala prepoznatljiv grad sa novom filozofijom urbanog življenja.