NOVI SAD,Udruženje proizvođača prirodnih voćnih rakija “Srpska rakija” planira da najkasnije za mjesec dana osnuje sopstvenu zadrugu radi pomoći potrošačima da dođu do što kvalitetnijeg proizvoda, a proizvođačima da obezbjede njegov plasman kako na domaće, tako i na tržišta širom svijeta, izjavio je predsjednik upravnog odbora Udruženja Dragan Đjurić.
“Cilj je da se od naše rakije napravi srpska izvozna, zaštićena robna marka i izvozni brend, kao što je Grčka poznata po uzu ili metaksi, Meksiko po tekili, Škotska i Irska po viskiju”, rekao je on.
Za to imamo sve preduslove, jer se za naše voće bukvalno otimaju u cijelom svijetu, rekao je Đurić i dodao da “želimo da odemo i stepenicu više”, kako naše voće ne bi bilo plasirano u svijet samo u sirovom obliku, već i u višim fazama prerade, kakve su sokovi, džemovi i rakije.
Zadruga, za čije osnivanje, kako je rekao Đurić, postoji izuzetno veliko interesovanje proizvođača rakije u Srbiji, trebalo bi da proizvode
svojih članova plasira u maloprodajnu trgovinsku mrežu, da organizuje
festivale rakije u većim gradovima i turističkim centrima Srbije i da obavlja marketinške poslove za svoje članove.
On je rekao da je ideju da rakija postane “srpski brend” podržao i ministar poljoprivrede Slobodan Milosavljević.
Prema Đurićeviom riječima, u Srbiji postoji 1.960 proizvođača
rakije koji su za tu djelatnost dobili dozvolu države. Među njima su, kao što je rekao, i oni koji rakiju proizvode “za svoju dušu”, a ne za tržište.
Đurić je rekao da 26 od 36 članica Udruženja, među kojima su najugledniji srpski proizvođači rakije, učestvuje na Poljoprivrednom sajmu, koji je u toku u Novom Sadu, i da je od 59 uzoraka jakih alkoholnih pića, koje su poslali na ocenjivanje, 58 nagrađeno – 17 velikim zlatnim, 21 zlatnom i 20 srebrnih medalja, uz Veliki šampionski pehar za vrhunski kvalitet jakih alkoholnih pića, koji je osvojilo Udruženje.