Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

    5. Decembra 2025. — 13:31

    Sindikat preko Đokića pritišće RERS pred odluku o mrežarini

    5. Decembra 2025. — 13:05

    Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

    4. Decembra 2025. — 16:24

    Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

    4. Decembra 2025. — 15:28
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    “Gas-Petrol” preuzeo većinski udio u “Potkozarju”

    5. Decembra 2025. — 12:28

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Black Friday postao još isplativiji uz pomoć vještačke inteligencije

    30. Novembra 2025. — 14:27

    Evropsko tužilaštvo podiglo optužnice protiv 29 osoba iz Hrvatske

    5. Decembra 2025. — 09:53

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15

    Hrvatska među državama s najvećom inflacijom u EU

    3. Decembra 2025. — 08:17
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Loš imidž bh. proizvoda plod skromnog marketinga

Loš imidž bh. proizvoda plod skromnog marketinga

adminadmin6. Aprila 2008. — 23:34Nema komentara3 minute čitanja

SARAJEVO – Najjača robna marka široke potrošnje u BiH i dalje je “Argeta”, a lidersku poziciju među najprodavanijim domaćim brendovima u BiH zauzima “Violetin” toaletni papir.

Istraživanje o najpopularnijim robnim markama široke potrošnje na tržištu BiH i regiona obavila je Agencija za istraživanje tržišta “Valicon”.

Istraživanje je ponovo pokazalo slabost domaćih proizvoda kada je u pitanju njihova prepoznatljivost među kupcima. Slično kao i prošlogodišnje i ovo istraživanje otkrilo je da je jedini domaći brend među deset najprodavanijih u BiH “Violetin” toalet papir koji zauzima šestu poziciju.
Iza argete pozicionirala se coca-cola, dok je na trećem mjestu “Kraftova” čokolada milka, čime je potvrđen tradicionalno dobar prodor brendova iza kojih stoje multinacionalne kompanije. Kao i u proteklom periodu, visokopozicionirana je i žvakaća guma orbit, koja se našla na četvrtom mjestu i stepenicu niže plasirano floriol ulje. Nakon jedinog domaće predstavnika na sedmom mjestu po popularnosti među potrošačkom populacijom nalazi se krema za lice nivea, a iza nje se redaju hrvatski proizvodi vegeta, cedevita i dorina.
“Nedovoljna razvijenost domaćih brendova rezultat je nesistematskog pristupa njihovom razvoju, improvizovanih i proizvoljnih poslovnih odluka, uz izuzetak pojedinih slučajeva koji bilježe sve bolji rezultat u tržišnoj utakmici sa velikim multinacionalnim brendovima”, pojašnjavaju u “Valiconu”.
Admir Kapo, predsjednik Udruženja “Kupujmo i koristimo domaće – kvalitetno proizvedeno u BiH”, koje propagira korištenje domaćih proozvoda, smatra da je i dalje jedan od glavnih razloga loše pozicioniranosti bh. brendova loš marketing.
“U marketing se ne ulaže dovoljno novca, a još kad u mnogim firmama imate menadžere koji ne razumiju stvarnu problematiku marketinga, bolji rezultati od ovih se i ne mogu očekivati”, kaže Kapo.
Kao svijetao primjer navodi upravo “Violetu” koja se uspijeva nositi s mnogo većim konkurentima duge tradicije.
“Marketinška kampanja u koju je ‘Violeta’ uložila mnogo novca je u svakom slučaju veoma važan faktor dobre pozcioniranosti njenih brendova, dok veliki broj domaćih firmi, koje bi uz kvalitet svojih prozivoda mogle napraviti daleko bolje rezultate, ne ulažu ni približno potrebnog novca za brendiranje domaćih proizvoda”, ističe Kapo i dodaje da su među izuzecima i kompanije koje su i prije rata investirale značajna sredstva u marketing kao što su sarajevski “Klas” i visočki “Vispak”.
A kada je u pitanju konkurencija u kojoj su se našli samo domaći proizvodi, domniraju proizvodi “Violete” iz Gruda. Pored prvoplasiranog toalet papira, ova kompanija je među deset najjačih bh. brendova zastupljena sa još tri proizvoda – maramicama na drugom, salvetama na četvrtom i kuhinjskim ručnicima na šestom mjestu. Na trećem i petom mjestu su “Klasovi” zlatni puder i brašno. “Bimalovo” jestivo ulje se našlo na sedmom mjestu, osmo je zauzela “Vispakova” kafa, na devetoj pozciji su pileće hrenovke preduzeća “Ovako”, dok je deseti sarajevski kiseljak.
Čokolada milka vodeći regionalni brend
Istraživanje o najpopularnijim brendovima regiona, koje je osim BiH sprovedeno u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji, pokazalo je da je i dalje najjača robna marka u regiji čokolada milka.
Drugo mjesto je zadržala coca-cola, na trećem mjestu je orbit, a slijede omekšivač lenor, gillete, vegeta, krema za lice nivea, cedevita, ariel i paloma. N.Novine.

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakKonkurenti čerupaju Deutsche Telekom
Sljedeći članak Samo jedna kuća u RS investicioni savjetnik

Povezani članci

NOVOSTI 03 minute čitanja

Petrović o kupovini klavira od pola miliona maraka: “Umjetnost je vječna”

Capital teme 07 minuta čitanja

Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

5. Decembra 2025. — 13:3107 minuta čitanja

Istraživanje Tehnološkog fakulteta u Zvorniku kaže da alkalitet crvenog mulja predstavlja vrlo ozbiljan problem

Sindikat preko Đokića pritišće RERS pred odluku o mrežarini

5. Decembra 2025. — 13:05

Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

4. Decembra 2025. — 16:24

Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

4. Decembra 2025. — 15:28

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.