MOSKVA, Broj korisnika Interneta starijih od 15 godina povećan je prošle godine za 10,4 odsto, na 824,4 miliona ljudi širom svijeta, što predstavlja približno petinu svjetskog stanovništva u toj starosnoj grupi.
Internet auditorijum se prošle godine najbrže uvećavao u Africi, Latinskoj Americi i azijsko-pacifičkom regionu, navedeno je u izveštaju kompanije “Komskor” (comScore).
Broj posjetilaca društvenih sajtova porastao je za trećinu, dok je glavni vid zabave na Mreži postalo razgledanje video snimaka.
Istraživanjem su obuhvaćeni korisnici Interneta stariji od 15 godina koji imaju pristup Mreži kod kuće ili na poslu, ali nisu uračunati posjetioci Internet kafea i oni koji izlaze na Mrežu preko mobilnih telefona i džepnih personalnih računara.
Najveći Internet auditorijum se nalazi u azijsko-pacifičkom regionu, gdje je broj korisnika za godinu dana povećan blizu 14 odsto, na 308,8 miliona. Veći rast od prosječnog zabilježen je i u Latinskoj Americi (16,6 odsto) i Africi (20,2 odsto), dok je istovremeno u Severnoj Americi i Evropi povećanje bilo prilično skromno – od 5,7, odnosno 6,8 odsto.
Razlog tome je činjenica da je broj korisnika u tim regionima već ranije dostigao veoma visok nivo.
Analitičari podvlače da 21 odsto korisnika Interneta živi u SAD, gdje je rast, međutim, znatno usporen.
Kina je, pak, po ukupnom broju korisnika Interneta (nezavisno od uzrasta), izbila na prvo mjesto u svijetu, prema podacima kineskog Informacionog centra za Internet.
U Rusiji je na kraju prošle godine bilo 35 miliona korisnika Mreže, što predstavlja rast od 45 odsto u odnosu na 2006. Ruski ministar informacione tehnologije i veza Leonid Rejman očekuje da do kraja ove godine broj priključenih na Mrežu dostigne 46 miliona.
Dominantnu poziciju među pretraživačima u svijetu i dalje drži “Gugl” (Google), sem nekoliko izuzetaka u zemljama ruskog, kineskog ili korejskog jezičkog područja, gdje dominiraju domaći pretraživači.
Kineski “Baidu” trenutno zauzima treće mjesto u svijetu, poslije “Gugla” i “Jahua” (Yahoo).
Broj korisnika društvenih veb-sajtova u svijetu porastao je prošle godine 34 odsto, na 530 miliona. Žestoku bitku za globalno liderstvo vode “Majspejs” (MySpace) i “Fejsbuk” (Facebook), a svaka od tih mreža bilježi više od 100 miliona posjetilaca mjesečno.
Analitičari ističu da je vodeći oblik razonode na Internetu postalo razgledanje video snimaka, a globalni lider u toj oblasti je i dalje “Jutjub” (YuTube) čiji je sajt u januaru ove godine imao više od 250 miliona posjetilaca.
Internet, sem toga, postaje sve značajniji izvor vijesti, ocjenjuju analitičari kompanije comScore.