MOSKVA, Automobilski koncern “Folksvagen” (Volkswagen) planira da osvoji deset odsto ruskog tržišta automobila, a prvi korak ka postizanju tog cilja trebalo bi da bude povećanje obima proizvodnje nove fabrike u mjestu Kaluga sa prvobitno planiranih 115.000, na 150.000 vozila do 2010. godine.
Kako je objavio ruski dnevnik “Vedomosti”, pozivajući se na izvršnog direktora koncerna Johema Hajcmana (Joćem Heizmann), rukovodstvo fabrike, u kojoj se sklapaju “škoda oktavija”, “škoda oktavija tur” i “folksvagen pasat”, razmatra uvođenje treće smjene i rad subotom.
Sada fabrika, otvorena prošle jeseni, od dovezenih djelova sastavlja oko 40.000 vozila godišnje
Cio projekat u Kalugi “Folksvagen” će koštati više od milijardu dolara.
Hajcman je dodao da firma razmatra i proizvodnju drugih modela, uključujući automobile izrađene na osnovu “foksvagena polo” specijalno za rusko tržište. Taj automobil bi mogao da napusti fabrički krug upravo 2010. godine.
Prema riječima Hajcmana, kako prenose “Vedomosti”, “Folksvagen” ne namjerava da “dobije Rusiju” samo brojem prodatih automobila. Firma se trudi da što više lokalizuje proizvodnju, a cijene vozila, na primjer “škode oktavije”, su uz korišćenje ruskih djelova, nedavno pale u prosjeku za šest odsto.
“Idealno bi bilo da ruska vozila budu izrađena od ruskih sirovina”, rekao je Hajcman.
Medutim, svojevrstan problem su visoki troškovi proizvodnje u Rusiji u poređenju sa zapadnom Evropom, čak i uz niže plate radnika.
Rusko automobilsko tržište bi u skorije vrijeme moglo da postane najveće u Evropi i zato su težnje proizvođača automobila da se na njemu što bolje pozicioniraju sasvim razumljive, smatraju analitičari. Takođe, neki od njih ukazuju da je Hajcmanova desetina tržišta veoma ambiciozan cilj koji bi “Folksvagen” mogao da ispuni tek za nekoliko godina.
Prošle godine je u Rusiji prodato 2,37 miliona novih automobila i to znači da, kada bi fabrika u Kalugi radila punim kapacitetom i sva proizvedena vozila bila prodata, koncern ne bi pokrio više od pet odsto tržišta, prenjela je agencija CCTK.