BIJELJINA – Slobodan i Mira Pavlović, samoprozvani najveći srpski dobrotvori, prema grubim procjenama inkasirali su oko 25 miliona KM od naplate mostarine preko Pavlovića mosta koji su 1991. godine izgradili za četiri miliona.
To ne bi bio čudan podatak da ovaj most zvanično nije poklon građanima sa dvije strane Drine kako su prilikom zvaničnog otvaranja ovog mosta saopštili Pavlovići.
Među nezadovoljnim zbog skupe mostarine je četvoročlana porodica Simić iz Bijeljine, čiji članovi kažu da nije korektno da se mostarina naplaćuje i da bi njen iznos, u svakom slučaju, trebalo bar smanjiti.
“Pavlović je izjavio po otvaranju mosta da ga donira s ciljem da poveže srpski narod sa obje strane Drine. O njegovom donatorstvu najbolje govori činjenica da je naplatom mostarine za dvije godine uspio da otplati sve što je uložio u njegovu izgradnju”, kažu Simići.
Jedini privilegovani koji ne plaćaju prelazak mosta su mještani bijeljinskog sela Popovi, odakle je porijeklom i sam Pavlović, dok ostali Semberci, kojima je takođe zvanično most doniran i namijenjen, nemaju takvu privilegiju.
“Da bih otišao u, na primjer, u Badovince ili Šabac, moram platiti ukupno šest KM za prelazak. A goriva potrošim do Badovinaca dvije KM. Pa to je van svake pameti.
Ovu mostarinu treba hitno ukinuti, jer ovo je prava sramota”, kažu Simići.
Visokim cijenama mostarine najviše su pogođeni ljudi koji žive u neposrednoj blizini granice, a koji sa druge strane imaju porodicu ili imanje.
Da li je Pavlovića most zaista poklon građanima, najbolje govori činjenica da vlasnici putničkih automobila za mostarinu plaćaju 120 dinara ili oko tri KM, teretnih motornih vozila 630 dinara ili oko 15 KM, a autobusa 380 dinara ili oko 10 KM.
Prema zvaničnim podacima Granične policije BiH preko Pavlovića mosta, koji je jedini most na Drini na kome se naplaćuje mostarina, u 2007. godini prešlo je ukupno 308.405 putničkih automobila, 39.883 teretna vozila i 5.953 autobusa.
Novo Blagojević, načelnik Terenske kancelarije Granične policije “Sjeveroistok” u čijoj je nadležnosti i granični prelaz Pavlovića most, precizirao je da je ovaj granični prelaz u prošloj godini prešlo 146.340 putničkih vozila na ulazu, a na izlazu 162.065.
Prema njegovim riječima, u istom periodu u BiH je preko istog graničnog prelaza ušlo 18.047 teretnih vozila, a izašlo 21.836 teretnih kamiona.
Preko Pavlovića mosta u 2007. godini, kaže Blagojević, u BiH je ušlo 3.209 autobusa, a izašlo 2.744 autobusa.
Ako uzmemo u obzir ove zvanične podatke, to znači da je za prelazak 4.308.405 putničkih automobila naplaćena mostarina u ukupnom iznosu od 925.215 KM, za prelazak 39.883 teretna kamiona 598.245 KM, a za prelazak 5.953 autobusa 59.530 KM.
To na godišnjem nivou za 2007. godinu iznosi ukupno 1.582.990 KM, koliko su za mostarinu naplatili radnici Korporacije AD “Drina River bridž” na naplatnoj rampi “Pavlovića most”.
Ako bismo, prema podacima za prošlu godinu, izračunali to za period od izgradnje mosta 1991. godine, onda bismo grubom računicom došli do podatka da su za mostarinu Pavlovići naplatitli oko 25 miliona KM u proteklih 16 godina.
Iako radnici na naplatnoj rampi “Pavlovića most” nisu željeli za “Nezavisne” komentarisati cijene mostarine, nezvanično smo saznali da Korporacija “Drina river bridž”, sa sjedištem u Beogradu, samostalno formira cijene mostarine.
Most na Drini, koji povezuje Badovince i putne pravce prema Šapcu i Sremskoj Mitrovici sa Bijeljinom izgrađen je 1991. godine, a u njegovu gradnju, kako je saopšteno prilikom otvaranja, bračni par Pavlović uložio je oko četiri miliona KM.
Komentar u vezi s mostarinom od Mire i Slobodana Pavlovića, inače američkog biznismena, nismo uspjeli dobiti jer oni žive u Čikagu, a povremeno dolaze u Semberiju, gdje su vlasnici niza kompanija, od Pavlović internešnal banke, te Slobomir P univerziteta i kompanije “Slobomir” sa sjedištem u Slobomiru koji se nalazi nedaleko od Pavlovića mosta.
Kako se navodi na zvaničnoj veb stranici “Slobomira”, izgradnja novog biznis grada Slobomira povjerena je kompaniji “Slobomir” čiji su većinski vlasnici biznismeni Mira i Slobodan Pavlović iz Čikaga.
Na istoj stranici se ističe da je malo Srba koji su još za života postali legende svog naroda, a što je, pored nekolicine patriota i humanista, uspjelo Miri i Slobodanu Pavloviću, srpskim dobročiniteljima iz Čikaga, koji su srpskom narodu u otadžbini podarili most na Drini, koji je kako se navodi, “u zagrljaj bacio dvije srpske zemlje i spasao živote hiljadama srpskih izbjeglica”.
“Dobrotvor” Slobodan Pavlović inkasirao 25 miliona KM od mostarine
Malo je Srba koji su još za života postali legende svog naroda što je uspjelo Miri i Slobodanu Pavloviću koji su srpskom narodu podarili most na Drini, koji je u zagrljaj bacio dvije srpske zemlje i spasao živote hiljadama srpskih izbjeglica, piše na veb stranici “Slobomira”.
Ćubrilović: Cijene treba sniziti
Da bi cijene mostarine trebalo sniziti, smatra i Nedeljko Čubrilović, ministar saobraćaja i veza RS, ističući da su visokim cijenama pogođeni naročito građani koji moraju prelaziti preko ovog mosta više puta u toku dana radi obrađivanja poljoprivrednog zemljišta.
“Cijene zaista jesu visoke za građane.
Nažalost, to su bili uslovi prema kojima je ta donacija prihavaćena tada. Ko je to u to vrijeme prihvatio i pod kojim uslovima sa gospodinom koji je izgradio taj most, ja zaista ne znam u ovom trenutku”, rekao je Čubrilović.
On je u ime resornog ministarstva saobraćaja obećao da će u narednih desetak dana provjeriti sve pojedinosti i da li postoje mogućnosti da cijena mostarine bude snižena. Nezavisne N.