LONDON,Čak 54 posto finansijskih direktora iz istočne Evrope žali se na činjenicu da je ponuda finansijskih stručnjaka na tržištu rada nezadovoljavajuća i u tom pogledu na globalnom nivou najteža je situacija u javnom sektoru, gdje čak 80 posto finansijskih odjela bilježi manjak sposobnih i obrazovanih stručnjaka, navodi se u istraživanju koje je revizorsko-konsultantska kompanija Deloitte provela u saradnji s Economist Intelligence Unitom.
Istraživanje “Potraga za finansijskim stručnjacima: Kako vodeći finansijski direktori preuzimaju inicijativu” pokazuje da kompanije širom svijeta ne uspijevaju uskladiti svoje finansijske i poslovne ciljeve, a razlog tome možda leži u činjenici da novopečeni diplomanti finansijskog smjera ne smatraju zaposlenje u finansijskom odjelu dobrim načinom da započnu svoju karijeru.
Podjednakog su stava i ambiciozni finansijski stručnjaci koji pomanjkanje mogućnosti napredovanja u karijeri navode kao glavni uzrok odlaska iz kompanija.
“Uloga finansijskih odjela postepeno se odvaja od one tradicionalne, koja se, uglavnom, svodila na računovodstvo i izvještavanje. Potreba da finansijski odjeli donose strateške odluke i utiču na procese vođenja kompanije intenzivirala je potragu za talentiranim stručnjacima”, tvrdi Krešimir Sečak, viši menadžer u Deloitteovom odjelu poslovnog savjetovanja.
Ipak, kompanije najčešće ne poduzimaju sve što je potrebno da bi privukle najsposobnije stručnjake, a svega jedna trećina menadžera smatra da su finansijski odjeli dobar karijerni izbor.
Iako više od polovice finansijskih direktora smatra stažiranje studenata odličnom taktikom za privlačenje najtalentiranijih mladih ljudi, 35 posto ih upozorava da diplomirani studenti finansijske odjele, uglavnom, ne smatraju privlačnim mjestom za start karijere.
“Zbog toga bi finansijski direktori trebali rebrandirati finansijske odjele i učiniti ih poželjinim mjestom za napredovanje u karijeri”, smatra Sečak.
Deloitteovo istraživanje navodi četiri koraka koje bi finansijski direktori trebali poduzeti da bi se stvari okrenule nabolje, finansijski se odjeli moraju više posvetiti stvaranju novih vrijednosti, zatim formiranju novih generacija finansijskih menadžera, brandiranju finansija kao privlačnog mjesta za početak karijere, te privlačenju i zadržavanju najtalentiranijih finansijskih stručnjaka.