Capital.ba

Stanivuković ne može bez Skupštine dizati cijenu parkinga

10.08.2023. / 12:50

BANJALUKA – Gradonačelnik Banjaluke Draško Stanivuković ne smije bez saglasnosti Skupštine grada mijenjati cijenu parkinga u Banjaluci, iako on tvrdi da na to ima pravo.

Naime, od naredne sedmice u najvećem gradu Srpske se mijenjaju parking zone, što je Stanivuković iskoristio da podigne cijene parkinga i do 200 odsto izazvavši ogorčenje kod vozača i negodovanje stranaka koje čine većinu u lokalnom parlamentu.

Stanivuković ne želi da njegovu odluku preispitaju odbornici u Skupštini grada jer je upitno da li bi dobio njihovu podršku.

Gradonačelnik zbog toga pokušava da to izvede izmjenom „Pravilnika o uslovima, načinu korišćenja, organizaciji, načinu naplate i kontrole parkiranja na javnim parkiralištima“, što ne moraju razmatrati odbornici.

U tom Pravilniku, kao što mu i sav naziv kaže definisana su skoro sva pitanja kada je organizacija parkiranja u gradu u pitanju i navedena cijena parkiranja.

Gradonačelnik može Pravilnikom mijenjati ili proširivati zone parkiranja, ali ne smije da mijenja cijene bez odobrenja Skupštine.

Naime, prema Zakonu o komunalnim djelatnostima Republike Srpske, upravljanje parkinzima je definisano kao komunalna djelatnost od posebnog javnog interesa, kao što je to i cijena vode grijanje, čistoća, rasvjeta, održavanje saobraćajnica …..

Za određivanje cijene komunalnih usluga ovlaštena je Skupština grada, kako je to predviđeno i  članom 38 stav 11 Statuta Grada.

To veoma dobro zna i Stanivuković koji je 2021. godine krenuo u izmjenu zone parkiranja kod tvrđave Kastel, iz prve u drugu. Tada se razmatrala i promjena zone na parkingu preko puta „Kraša“.

Tada je rekao da može mijenjati zonu, ali da o cijenama odlučuje Skupština.

Što se tiče odluke da promijenimo zonu parkinga kod Kastela, to je samo moja odluka i sigurno je da će trenutna druga parking zona postati prva. Drugi korak je promjena cijene mjesečne parking karte ako se na parkingu preko puta “Kraša” bude mijenjala zona. U tom slučaju bi umjesto sadašnjih 40 koštala čak 100 KM. Zbog toga čekamo sjednicu Skupštine grada“, rekao je tada Stanivuković.

Radojičić mijenjao Pravilnik, ali nije dirao cijene

Inače, Pravilnik kojim se poskupljuje parking mijenjao je i 2017. godine tadašnji gradonačelnik Igor Radojičić, ali cijene nije dirao, već je samo prvu zonu kod „Kraša“ promijenio u nultu zadržavši cijenu parkiranja od jedne marke po satu.

Generalno, Stanivuković je jedini gradonačelnik u Srpskoj koji se usudio da mijenja cijene parkiranja bez odobrenja Skupštine.

Primjera radi, odbornici trebinjske Skupštine usvojili su 14. juna ove godine nove, više, cijene parkinga.

Ranije, u aprilu prošle godine Skupština opštine Foča usvojila je odluku o naplati parkinga na javnim parkiralištima u užem centru grada i tom prilikom odredila cijene.

CAPITAL: D. Tovilović

 

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Stanivuković ne može bez Skupštine dizati cijenu parkinga

    1. Don

      Ovo je katastrofa. Umjesto da grad gradi javne garaže, da riješi problem hroničnog nedostatka parkinga ( s obzirom da je Banja Luka po tituli, navodno, grad), problem se riješava dizanjem cijena, krajnje neopravdano, i to ni manje ni više nego minimum 100%. Očaj očaja, ne živimo svi u “centru” Banja Luke, pa da na posao dolazimo pješke. Još jednom, očaj od gradonačelnika!

    2. Pero

      Parking treba da bude BESPLATAN. Grad je prisvojio tudje parkinge zgrada i samim time oduzeo stanarima parkinge pa ih sada naplacuje. Cak i pravo na zivotni prostor oko zgrade je oduzet stanarima.

    3. Banjaluka

      Imam malu bolesnu bebu i na posao sam prinuđena da idem autom jer cesto dobije temperaturu i zovu me iz vrtica ili ko ga cuva. Kupovala sam mjesecu kartu za drugu zonu od 40 km, iako po pravilnicima nemam prava na prevoz jer stanujem 2,5 km od posla. Sada treba da platim 100 km parking jer je promjenjena i zona. Sramota. Ako ste vi domorodci, otidji te u neki svjetski grad pa vidite guzvu. Otjerali ste sav narod, i nije vise guzva kao nekad. Nastavite tako i parking nece trebati uopste.

    4. Syntax

      Dosadni ste više oko parkinga, parking treba da poskupi za sve osim za stanare i tačka. Davno je trebao da poskupi, sve je više automobila na ulicama, ni 200m ne mogu preći pješke već idu autom … I da, ovo nije Draškova odluka, već su ovo predložili ljudi iz struke.