Capital.ba

Ocijenjenja 93 ugostiteljska objekta

11.05.2009. / 7:45

ugostiteljski-objektiBANJALUKA, Od juna prošle godine, kada je počela kategorizacija ugostiteljskih objekata u Republici Srpskoj, do sredine prošlog mjeseca, kvalitet uređenja, opreme i usluga ocijenjen je u 93 ovakva objekta. Među tim objektima je 45 hotela, 32 motela, 15 pansiona i jedan aparthotel.
– Prema raspoloživim podacima postoji oko 150 objekata koji podliježu obaveznoj kategorizaciji. Planirano je da se do kraja ove godine u potpunosti završi kategorizacija, da bi se sljedeće godine sprovodila samo za noovotvorene ugostiteljske objekte za smještaj, ili onda kada ugostitelj zahtijeva promjenu kategorije ugostiteljskog objekta – istakla je službenica za odnose s javnošću Ministarstva trgovine i turizma RS Simka Đudurović-Milašinović i dodala da prema Zakonu o ugostiteljstvu rješenje o određivanje kategorije ugostiteljskog objekta važi četiri godine.
Kategorizacija je provedena na području Banje Luke, Istočnog Sarajeva, Doboja, Modriče, Šamca, Prnjavora, Čelinca, Prijedora, Laktaša, Gradiške, Srpca, Bijeljine i Teslića. Do kraja maja planira se izvršiti kategorizacija 29 objekata na području opština Prijedor, Kostajnica, Mrkonjić Grad, Nevesinje, Gacko, Bileća, Trebinje, Bijeljina i Doboj.
– Kategorizacija je počela nakon sedmogodišnjeg prekida i došli smo u situaciju da su neki objekti izgubili jednu ili dvije kategorije, kao što je hotel “Rajska dolina” na Jahorini. Neki objekti podlijegali su obaveznoj kategorizaciji, a ona nikada nije izvršena, pa su vlasnici sami označili kategoriju ugostiteljskog objekta. Tako je hotel “Atina” u Banjoj Luci, koji je nakon otvaranja označen kao hotel najviše kategorije, nakon kategorizacije dobio četiri zvjezdice – napomenula je Đudurović-Milašinovićeva.
Kategorizacija se vrši u skladu s elementima za kategorizaciju, koji su utvrđeni Pravilnikom o razvrstavanju, minimalnim uslovima i kategorizaciji ugostiteljskih objekata.
– Važno je napomenuti da ne postoje međunarodni standardi za kategorizaciju, već isključivo preporuke Međunarodne asocijacije hotelijera, jer je svaka zemlja specifična po geografskim i klimatskim karakteristikama. Inače, kategorišu se građevinski elementi, kvalitet održavanja objekta, odnos prema gostima, opšti utisak komisije i slično – rekla je Đudurović-Milašinovićeva.
Među ugostiteljskim objektima koji su nedavno kategorisani jeste i hotel “Platani” u Trebinju, koji je dobio tri zvjezdice. Menadžer u ovom hotelu, Vlado Ružić, za sada je zadovoljan kategorijom koju su dobili, a nakon dogradnje novog objekta i renoviranja starih soba u hotelu očekuju i zvjezdicu više. S tri zvjezdice zadovoljan je i jedan od vlasnika hotela “Viv” u Trebinju, Zoran Trklja.
– Ovo je prva kategorizacija kroz koju je prošao naš hotel i nemamo razloga da budemo nezadovoljni. Za sada ne planiramo dodatno ulagati u objekat, već ćemo se ograničiti na redovno održavanje i proširenje ponude sadržaja u hotelu – istakao je Trklja.
Naknadna kategorizacija
Ukoliko se u roku od četiri godine, koliko traje rješenje, odstupi od propisanih standarda za kategoriju ugostiteljskog objekta, ugostitelj je obavezan da u roku od osam dana od promjene podnese zahtjev radi raspoređivanja objekta u odgovarajuću kategoriju. Takođe, ako se u roku za koje je izdano rješenje o kategoriji promijeni vlasnik, novi vlasnik dužan je da prije početka obavljanja djelatnosti pribavi rješenje o određivanju kategorije. U tom slučaju. ugostitelj snosi troškove ponovnog određivanja kategorije ugostiteljskog objekta.Fokus

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!