SARAJEVO – Pojavom online trgovine postalo je lakše nabaviti omiljeni komad odjeće. Sve što poželimo dostupno je u samo nekoliko klikova. Prednosti su jednostavnost aplikacija i veliki popusti, no upitna je kvaliteta.
Brzina, jednostavnost i mogućnost upoređivanja cijena privlače kupce aplikacijama za online kupovinu. Brza moda postaje sve aktuelnija u svijetu, međutim, ipak ima i onih koji bi radije isprobali prije nego što kupe.
Nakon Temu-a stigao Shein
Građani sa kojima smo razgovarali, kažu sljedeće: “Uglavnom posjetim prodavnicu i kupujem u prodavnici, ne online.”
“U tržnom centru, u prodavnici, jer online sam imao problema sa dostavom. Ja volim da probam odjeću i da vidim kakva je, tako da preferiram prodavnicu.” “Uživo, ipak volim da vidim šta kupujem, ali često kupujem i online. (Kvalitet ili cijena?) Oboje, najbolje oboje ako se može uporediti, ako ne, onda je kvalitet prije svega.” “Samo uživo kad vidiš objektivno, realno, onako online nisam navikla i ne volim. Više volim vidjeti, probati i biti neposredna u tom kontaktu.”
Nakon Temu-a, na bh. tržište stigla je i kineska marka i online prodavnica Shein. Riječ je o platformi za online trgovinu koja je specijalizovana za brzu modu. Posebnost ove aplikacije je u tome što svakoga dana nudi hiljade novih proizvoda.
“Naručivala sam, ali stvari koje ne koštaju previše ili neki nakit ili nešto što mi ne može biti malo da vraćam. Online, lakše je, kod kuće sjedim i listam.”
“Preferiram online, uglavnom zbog popusta, ali je i jednostavnije i jeftinije.”
Bez obzira na sve pogodnosti koje nudi online trgovina, tradicionalni način kupovine kod nas još uvijek dominira – obilazak prodavnica u potrazi za komadom odjeće koji želimo. Second-hand prodavnice sve više privlače kupce, i to zbog kvaliteta.
“Više neki prirodni materijal, kvalitet, nekad gledaju i cijenu, ali uglavnom se kreću prema prirodnim materijalima pogotovo ljeti, na proljeće, pa i zimi. Neko kaže da mu ne odgovara sintetika, da se puno znoji, pa onda uzimaju sve prirodne kao što su koža, krzno, prirodne košulje, trenerke,” kaže Senada Čamo, trgovkinja u Second hand prodavnici.
Jeftina i brza moda
Kupovina u prodavnici pored vidljivog kvaliteta nudi i mogućnost probanja odjeće, što je veliki plus, kaže Dženan, koji je imao negativnih iskustava sa online kupovinom.
“Preko interneta je malo rizično kupovati. Na primjer, patike možemo da kupimo, jer to su veličine koje nam odgovaraju, dok je, na primjer, farmerke teže izabrati, mogu nam biti uske ili preširoke, duge, kratke. Bude puno negativnih stvari jer vi to ne možete da osjetite kao što je ovdje uživo,” rekao je Dženan.
I online i kupovina u prodavnici imaju svoje prednosti i mane, ali ono što im je zajedničko jeste osjećaj koji bude u nama.
“Ti hormoni sreće dovode čovjeka do toga da se osjeti živim i mi radoznali, jedva čekamo da se osjećamo dobro u svojoj koži, da nam raste taj dopamin, serotonin, oksitocin, svi hormoni sreće i kada nešto kupimo tada se osjećamo prilično srećno, međutim, po izjavama ljudi, nakon nekog vremena, pola dana, par sati ili sutradan, taj osjećaj spada, što nam govori da materijalizam nije trajna sreća,” kazala je psiholog Alma Al Daher.
Jeftina i brza moda ili kvalitet i dugotrajnost – individualan je izbor. Kupovinu i osjećaj zadovoljstva koji izaziva teško je izbjeći, pogotovo u svijetu brze mode. N1