BANJALUKA – Vlada RS će potrošiti 234.000 KM na izradu analize koja bi trebala da pokaže da li je i u kojoj mjeri opravdan zahtjev kineske firme SDHS-CSI za povećanje cijene izgradnje autoputa Banjaluka – Prijedor, saznaje CAPITAL.
Ministarstvo saobraćaja i veza RS objavilo je tender za angažovanje firme koja će biti zadužena za taj posao, a radi se u ugovoru vrijednom 200.000 KM bez PDV-a.
Iz tenderske dokumentacije je vidljivo da se kineska firma „China Shandong International Economic & Technical Cooperation Group LTD of Shandong Hi-Speed Group Co. Ltd“ (SDHS-CSI) u martu ove godine obratila Vladi RS sa zahtjevom u kojem je navedeno da je „neophodno prilagođavanje jediničnih cijena građevinskih materijala iz ugovora o izvođenju radova usljed nepredviđenih nepovoljnih promjena ekonomske okolnosti“.
Osim toga navedeno je da prema ugovoru o koncesiji, koncesionar ima tu mogućnost.
„Imajući u vidu da Ministarstvo saobraćaja i veza RS trenutno ne raspolaže odgovarajućim kapacitetima, potrebno je angažovati stručna lica tehničko – analitičke i ekonomske struke, koja su dovoljno kompetentna da utvrde da li je i u kom procentu rast jediničnih cijena u proteklom periodu uticao na povećanje ukupne cijene izgradnje autoputa Banjaluka – Prijedor i koji su to parametri koji bi mogli opredijeliti povećanje cijene izgradnje, a sve s ciljem procjene opravdanosti uvažavanja ili ne uvažavanja predmetne inicijative“, navedeno je u tenderskoj dokumentaciji u koju je imao uvid CAPITAL.
Objava ovog tendera potvrđuje ranije pisanje CAPITAL-a da je kineska firma SDHS-CSI sa kojom je 2018. godine potpisan ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor od Vlade Srpske zatražila dodatna finansijska sredstva za nastavak izgradnje ovog autoputa.
Uslovi tendera
Rok za dostavljanje ponuda na tender pod nazivom Revizija i procjena vrijednosti opravdanosti izmjene finansijskog modela međunarodnog projekta izgradnje autoputa Banjaluka – Prijedor prema zahtjevu koncesionara je 28. novembar.
Kriterijum za dodjelu tendera je ekonomski najpovoljnija ponuda, a da bi zainteresovani ponuđači došli do ovog posla moraju ispuniti određene uslove.
Između ostalog, ponuđači moraju imati minimalno jedan izvršen sličan ugovor u prethodne tri godine, a čija je vrijednost minimalno 200.000 KM plus PDV. Pod istim ili sličnim ugovorom se smatra revizija ili procjena vrijednosti međunarodnog projekta koji je uključivao izdatu koncesiju.
Ponuđači treba da raspolaže sa određenim kadrovskim kapacitetom i to sa po jednim revizorom te procjeniteljem sa iskustvom u reviziji sektora i iskustvom u projektima koji su finansirani od strane Svjetske banke, EBRD-a, Kineske državne uvozno-izvozne banke ili Kineske razvojne banke. Takođe, moraju imati po jednog sudskog vještaka ekonomske struke, poreskog savjetnika, forenzičkog računovođu te internog revizora za javni sektor
Ugovor za ovaj autoput je već godinama dobro čuvana tajna, a njegovi finansijski detalji do danas nisu javno objavljeni.
Ono što je poznato jeste da je ulaganje vrijedno 297 miliona evra i da je koncesija data na period od 30 godina.
Vlada RS je ugovorom garantovala kineskoj firmi „Shandong“ da će u tom periodu dobijati godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra.
Preciznije, ukoliko Kinezi od naplate putarine godišnje ne dobiju 32,5 miliona evra, Vlada RS se obavezala da će namiriti nedostajući iznos.
CAPITAL: Vesna Popović
3 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Nije mi jasno o kakvom povećanju pričaju? Ako je u pitanju koncesija, šta se Vlade tiče koliko košta izgradnja! Valjda je dovoljno 32,5 miliona evra godišnje u narednih 30 godina da pokrije i troškove izgradnje!
Kako to da Integral nije izvodjac radova. sta fali dionici do Doboja ili do Gradiske.
Dignite kredit i radite sami i ovaj krak ali prije svega onaj od Doboja do Bijeljine.
Daj bogamu da se nesto desava pozitvno jer sve je stalo tonemo a niko nista ne preduzima. Federacija nas prestize vidi li ko to.
Ajd’ ne piši gluposti.