BERLIN, Ekonomski analitičari ocjenjuju da Njemačka, kao najjača evropska privredna sila, ne može izbjeći posljedice krize u evrozoni.
Samo što je Bundesbanka smanjila prognozu rasta za sljedeću godinu, te najavila da bi i Njemačka iduće godine mogla da padne u recesiju, počele su da stižu loše vijesti.
Iz “Opela” je stigla potvrda da najkasnije do 2016. godine zatvaraju svoju fabriku automobila u Bohumu, što znači gubitak više od 3.000 radnih mjesta.
Ova odluka “Dženeral motorsa”, u čijem se vlasništvu tvornica nalazi, naišla je na kritike njemačkog vicekancelara i ministra ekonomije Filipa Reslera, koji je poručio da bi “Motors” trebalo da preispita ovu odluku.
Ali, fabrika je samo ove godine nagomilala gubitke od 1,8 milijardi američkih dolara, a zbog ekonomske krize prodaja automobila na evropskom tržištu od 2007. godine u konstantnom je padu.
U vrijeme visoke nezaposlenosti i preživljavanja rijetko ko može da sebi priušti kredit za novi automobil. Upravo zato proizvođači automobila očekuju u ovoj godini pad prodaje automobila na 12,5 miliona, u poređenju sa 2007. godinom kad je prodato 16 miliona vozila.
Međutim, zatvaranje “Opelove” fabrike tek je početak otpuštanja radnika i zatvaranja pogona.
Još loših vijesti stiže iz njemačkih čeličana, koje su nekada bile nosioci, odnosno “kostur” ili “kičma” njemačke ekonomije.
Najveća njemačka čeličana “TusenKrup” objavila je da su drugu godinu zaredom u gubicima – u fiskalnoj godini okončanoj 30. septembra nagomilali su 4,7 milijardi evra gubitaka, a u prethodnoj gubitak je bio 1,29 milijardi evra.
Drugi najveći njemački proizvođač čelika “Salcgiter AG” takođe je nedavno smanjio prognoze svojih financijskih rezultata u ovoj godini.
Da li je riječ o početku propadanja njemačke ekonomije ili privremenim problemima?
U trenucima dok neke od vodećih grana njemačke industrije i ekonomije bilježe gubitke mnogi smatraju da je prognoza analitičara koji u 2013. godini Njemačkoj predviđaju recesiju – tačna.