BANJALUKA, Prijedlogom zakona o izmjenama i dopunama Zakona o inspekcijama u Republici Srpskoj, u odnosu na Nacrt, redefinišu se inspektorska zvanja u jedinicama lokalne samouprave, brišu odredbe kojima je propisano da direktor ima zamjenika, pomoćnike za inspekcijske poslove i da inspekcijom rukovodi glavni inspektor.
Osim toga, propisuje se da će se pitanje unutrašnje organizacije regulisati aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta, a izvršena je i podjela nadležnosti po oblastima inspekcijskog nadzora prema inspekcijskim zvanjima, umjesto dosadašnje podjele po inspekcijama.
Izmijenjeni su i uslovi u pogledu godina radnog iskustva potrebnog za obavljanje poslova inspektora i predložen uslov od najmanje tri godine radnog iskustva u odgovarajućem smjeru i stepenu stručne spreme, za razliku od Nacrta kojim je bilo predviđeno dvije godine.
Pored opštih i posebnih uslova za obavljanje poslova glavnog inspektora, potrebne su i dvije godine radnog iskustva na poslovima inspektora u odgovarajućem smjeru i stepenu stručne spreme.
Prijedlogom zakona, koji će parlament Srpske razmatrati sutra, u odnosu na Nacrt, detaljnije se propisuje i postupak inspekcijskog nadzora.
Prijedlogom izmjena i dopuna Zakona o inspekcijama Republike Srpske predviđa se reorganizacija postojećeg inspekcijskog sistema, te smanjivanje broja inspekcijskih zvanja radi bolje iskorišćenosti ljudskih potencijala i uštede materijalnih sredstava.
Iako je smanjen broj inspekcijskih zvanja, oblasti inspekcijskog nadzora koje kontrolišu inspektori ovog organa su i dalje pokrivene inspekcijskim nadzorom, tako da nema bojazni da će pojedine oblasti brisanjem inspekcijskog zvanja ostati bez nadzora.
U postupku inspekcijskog nadzora koji se vrši po zahtjevu za zaštitu prava iz radnog odnosa radnika, pokrenutom po zahtjevu radnika ili sindikata, inspekcijskom pregledu prisustvuje i predstavnik sindikata, čija uloga je posmatračka i neće imati aktivnu ulogu u postupku inspekcijskog nadzora. Srna