BEOGRAD, Na istočnom kraku Koridora 10, od Pirota do Dimitrovgrada, autoput se gradi punom parom, izajvio je ministar saobraćaja Srbije Milutin Mrkonjić.
Prema njegovim riječima, građevinari koji učestvuju u tom projektu pokazali su koliko dobro rade i tako najavili veliki povratak na evropsku scenu.
Mrkonjić je naglasio da puno domaćih firmi gradi Koridor 10 zajedno sa austrijskom Alpinom i da su pokazali veliku sposobnost što dokazuje veliki broj impozantnih infrastrukturnih objekata koji se tu grade.
Ministar je rekao da građevinari opet stiču ugled u posljednjih pet godina uz pomoć stranih firmi, angažovanih na gradnji Koridora 10 koji imaju najsavremeniju tehnologiju.
“Država mora više da stane iza naših putara”, rekao je Mrkonjić, dodajući da će novac u iznosu od 1,5 milijardi evra, uložen u gradnju Koridora 10 kroz Srbiju biti vraćen u narednih 10 godina.
On je istakao da su to dobri projekti za privredu Srbije i da će svuda gdje bude prošao Koridor 10 na istoku i jugu zemlje biti privučen veliki broj stranih investitora koji će oživjeti te siromašne krajeve.
Ministar je rekao da je optimista u vezi sa tim radovima i da će sve biti završeno u rokovima koje su dali izvođači.
On je naveo da su putni Koridor 10 i Koridor 11 prioriteti Vlade Srbije i dodao da je od preostalih 330 kilometara na Koridoru 10 izgrađeno oko 200 kilometara, kao i da se radi na ostalih 130 osim na dijelu kroz Grdeličku klisuru.
Prema njegovim riječima, novac za završetak Koridora 10 potpuno je obezbjeđen u iznosu 1,2 milijarde evra od strane Svjetske banke, Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicione banke.
Tehnički direktor Alpine Zoran Kostić je rekao da će autoput od Pirota do Dimitrovgrada biti izgrađen polovinom 2013. godine, a obilaznica oko Dimitrovgrada, gdje se gradi veliki broj mostova i dva velika tunela krajem iduće godine.
Alpina izvodi radove na autoputu u dužni od 20 kilometara.
Inženjeri su pohvalili grčku Ternu, koja gradi dva tunela na obilaznici oko Dimitrovgrada – Pržojno Padina i Progon, jer je ta firma primjenila najsavremeniju tehnologiju zbog određenih geoloških teškoća prisutnih pri izvođenju radova. Tanjug