BON, Jedan od najvećih aduta njemačke privrede predstavlja oko 3,7 miliona porodičnih preduzeća.
“Čak 95 odsto njih se nalazi ili u rukama jedne porodice ili u većinskom vlasništvu neke porodice. Ova preduzeća imaju enormno veliki ekonomski značaj”, prenose mediji. Skoro svaki peti evro dolazi iz poslovanja porodičnih preduzeća a svaki sedmi socijalno osigurani radnik u Njemačkoj radi za jedno od tih porodičnih preduzeća. Ekonomski gledano, najzanimljivije su velike porodične kompanije koje godišnje ostvaruju više od 50 miliona evra prometa.
“Neka od tih preduzeća postoje decenijama, čak vijekovima, a među takvim preduzećima su i zvučna imena kao što su BMW, Miele, Dr. Oetker, Balsen ..”.
Kako se ističe “u periodu od 2003. do 2005. godine, petstotina porodičnih preduzeća povećalo je broj zaposlenih za 10 odsto na 2,2 miliona, dok je cijela ekonomija imala smanjenje od tri odsto u istom periodu”.
Kako je Njemačka izvozno orijentisana, ne čudi da čak devet od deset porodičnih preduzeća posluje sa inostranstvom.
“Najbolji kupci nalaze se u Evropi, posebno u Francuskoj, zatim u Kini, SAD i Rusiji, ali problem nastaje što evropski kupci zbog krize neće moći da plaćaju svoje obaveze. To se već dešava sa Grčkom”.
Institut za istraživanje malih i srednjih preduzeća u Bonu, jednom godišnje, po nalogu Deutsche Bank i Saveza njemačke industrije, ispituje stanje u 400 najvećih porodičnih preduzeća u Njemačkoj.
Nedavno istraživanje pokazalo je da skoro tri četvrtine ispitanih šefova ekonomsko stanje u svojim firmama ocijenjuje kao dobro ili vrlo dobro. Istraživanje je pokazalo i da će svako drugo preduzeće povećati investicije i otvoriti nova radna mjesta. Tanjug