PARIZ, Ekonomska kriza uticala je na smanjenje kupovne moći prehrambenih proizvoda Francuza, koji u prosjeku ne troše više od šest evra po obroku, uključujući i dezert.
Sedam od deset anketiranih Francuza troši manje od šest evra po obroku u koji su uključeni predjelo, glavno jelo i dezert.
Cijene su postale glavni kriterijum za kupovinu većine Francuza. Ispitanici, njih 65 odsto, izjavilo je da prilikom kupovine prehrambenih proizvoda prije svega vodi računa o cijenama, pa tek onda o kvalitetu hrane.
To u prvom redu važi za one čija je kupovna moć najslabija. Polovina Francuza sa mjesečnim primanjima ispod 999 evra tvrdi da kupuje jeftinije prehrambene proizvode na štetu kvaliteta i ukusa.
Samo 25 odsto anketiranih je izjavilo da kupovinu hrane prilagođava sopstvenom ukusu i kvalitetu.
Tokom krize 2008, glavni kriterijum za izbor prehrambenih proizvoda većine Francuza bile su cijene, situacija se nešto popravila 2010. kada je stopa inflacije bila niska, da bi 2011. cijene ponovo postale najvažniji faktor prilikom kupovine.
U izvještaju francuske agencije za poljoprivredu AžirMer navodi se da su Francuzi tokom krize 2008. češće kupovali hranu po promotivnim cijenama u velikim marketima nego ranije, odlučujući se, češće nego ranije, za zamrznutu hranu i napitke lošijeg kvaliteta.
Francuzi troše oko petinu kućnog budžeta za hranu. Troškovi stanovanja najviše opterećuju budžet Francuza, dok hrana ostaje na drugom mjestu. Tanjug