NJUJORK, Nalazimo se u zlatnom dobu preduzetništva koje je postalo toliko popularno i „mainstream“ da se graniči sa klišeom.
Velika većina pripadnika generacije Y želi da osnuje firmu, javlja USA Today, a preduzetništvo zanima i najveći broj polaznika MBA programa.
Penelope Trunk, osnivačica tri startupa i autorka bestselera“Nova pravila uspjeha”, tvrdi kako je riječ “preduzetnik” počela olako da upotrebljava i da se koristi kako bi se drugima pokazalo koliko smo pametni i uspješni. Tanka je linija između “pravog” i “lažnog” preduzetnika čemu doprinosi i učestalo i neadekvatno korišćenje same riječi kao u sljedećim situacijama:
Svi smo mi preduzetnici
Preduzetništvo znači preuzeti odgovornost. Podrazumijeva se da nećete imati kome da obratite da tražite platu, niti će vas iko usmjeravati u daljem razvoju karijere. Preduzetništvo se često doživljava kao pojas za spašavanje za koji se pridržavamo u nestabilnoj radnoj okolini.
Preduzetništvo nije stalan posao
Teško je osmisliti kvalitetnu poslovnu ideju. “Imala sam tri finansirane startup kompanije i trebalo mi je tri godine da osmislim novu ideju. Preduzetnica sam, ali nemam kompaniju ili ideju tako da se ne razlikujem od ostalih zaposlenih koji svaki dan dolaze na posao pokušavajući da otkriju šta će im biti sljedeći korak”, tvrdi Trunk.
Preduzetništvo nije “mačji kašalj”
Većina ideja nikad se ne pretvori u stvarnost bez čvrstih izvora finansiranja. Mnogi preduzetnici koji su se odlučili da pokrenu svoju kompaniju u nju su uložili sopstvena sredstva, a nemali je broj brakova koji se raspao jer je jedan od bračnih drugova potajno bio oženjen i sa firmom.
Samozapošljavanje i porodica ne idu zajedno
Naravno, ideja o samozapošljavanju je i više nego privlačna dok se ne suočite sa neredovnim prihodima. Malo je onih kod kojih će prednosti samozapošljavanja prevagnuti nad činjenicom kako svojoj djeci možda neće moći da priušte baš sve što zažele, prenose agencije.