PODGORICA, Jedan od vodećih proizvođača piva u svijetu kanadski ”Molson kurs” potpisao je ugovor o preuzimanju kompanije ”Starbev”, u čijem sastavu posluje devet pivara i srednjoj i istočnoj Evropi, među kojima je i nikšićka pivara ”Trebjesa”, za 2,65 milijardi evra.
Preuzimanje ”Starbeva” odgovara ”Molsonovoj” strategiji da poveća portfolio premijum brendova i pojača naše prisustvo u rastućim tržištima širom svijeta, rekao je predsjednik i glavni izvršni direktor kompanije Piter Svinburn.
On je ocijenio da je tržište piva u srednjoj i istočnoj Evropi atraktivno, sa snažnim istorijskim trendovima i potencijalom da regiji vrati predkrizne stope rasta, saopšteno je iz ”Molsona”.
Svinburn je naveo da ”Starbev”, u vlasništvu CVC fonda, kao tržišni lider u regiji, pruža ”Molsonu” veliku platformu za rast i odličnu osnovu za širenje njegovih ključnih brendova, kao što je i ”Karling”.
“`Staropramen`, `Starbevov` međunarodni vodeći brend, takođe će poboljšati naš portfolio u nekim od postojećih i planiranih tržišta”, rekao je Svinburn.
Osim ”Trebjese”, u sastavu ”Starbeva” posluju pivare u Češkoj, Srbiji, Hrvatskoj, Rumuniji, Bugarskoj, Mađarskoj, BiH i Slovačkoj.
Nakon sticanja dionica u tim pivarama, ”Molson” očekuje da će znatno više prihoda ostvarivati od rasta i tržišta u nastajanju.
Od transakcije se očekuje da će postepeno doprinijeti prihodima tokom prve godine rada i generisati oko 50 miliona dolara prije oporezivanja, prvenstveno kroz efikasnost proizvodnje, nabavke, sistemskih i drugih područja.
Predsjednik Uprave ”Starbeva” Alen Bijens oduševljen je što je ta kompanija postala dio jedne od najvećih svjetskih pivara.
“Uvjeren sam da će `Molson` podići `Starbev` na sljedeći nivo razvoja i rasta”, rekao je Bijens.
Transakcija je sada predmet odobravanja određenih evropskih tijela za zaštitu tržišne utakmice, što se očekuje u drugom tromjesečju ove godine. Nakon odobravanja transakcije, ”Starbev” će raditi kao zasebna poslovna jedinica unutar ”Molsona”, sa sjedištem u Češkoj.
”Molson” je obezbijedio novac kako bi zaključio akviziciju. Prema trenutnom deviznom kursu, ukupno finansiranje će se sastojati od tri milijarde dolara gotovine i obveznica, kao i dodatnih 667 miliona dolara u konvertibilnim obveznicama, koje će biti predate prodavcu, što će omogućiti učešće u budućem rastu vrijednosti dionica. Srna
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
očito da Molson planira da uveže brendove i uskladi portfolio.Možete zamisliti kako kompanija koja planira ovakav rast vodi računa o razvoju okruženja u kome proizvodi i pozicionira se.zar naša politika ne može da shvati značaj ovog momenta i za nas (RS)I da indirektnim mjerama nešto preduzme za Nektar.Nektar kao brend kulture,religije KRAJIŠNIKA, kome on u svakodnevnom životu znači mnogo.ako ne uništenim kvalitetom, onda ovaj brend emocijama koje nosi u sebi sigurno ima mjesta u lancu Molson.zar naša politika ne shvata da nije prodavala i procjenjivala brend već nerealni, namješteni bilans.bilans je svoju priču knjigovodstvene kulture završio nerealnim otpisima.ali on nije slika snage ovog preduzeća.znaju ekonomisti da će nova procjena zemljišta i stovarišta rješiti sve.