BEOGRAD, Uprkos ekonomskoj krizi u planinskim centrima u Srbiji je zabilježena je jedna od najboljih turističkih sezona, izjavio je državni sekretar u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja Srbije Goran Petković.
“Ove godine na našim skijalištima vikendom se traži mjesto više , za razliku od nekih okolnih zemalja gdje možete bez najave da odete i nađete mjesto za vikend. Ponuda je očigledno ove godine na srpskim planinama pripremljena znatno bolje nego što je to u okruženju”, rekao je državni sekretar Petković u intervjuu Tanjugu.
Petković je iznio da je na Kopaoniku je do kraja januara boravilo 30 odsto više posjetilaca nego lani, a na Zlatiboru 20 procenata.
Uprkos tome što je kraj zimske turističke sezone obično posljednjih dana februara, primjetio je Petković, ove godine će sezona biti produžena i na mart, zahvaljujući vremenskim prilikama, ali i dobroj tehničkoj opremljenosti domaćih planinskih centara.
Petković je naveo da su se za razliku od prethodnih godina, hotelijeri na Kopaoniku ove godine udružili, zajednički rade na promociji te planine, turističke organizacije sa njima sarađuju i svi “guraju u istom pravcu”.
“Na Kopaoniku je ove godine boravilo oko 20 procenata stranih turista, što je značajno povećanje u odnosu na prethodne godine i raduje što se pored tradicionalnih gostiju iz Crne Gore, Makedonije, Bosne i Hercegovine i Republike Srpske, sada pojavljuju u značajnijem broju i gosti iz Rumunije, Rusije, Albanije, Velike Britanije”, naglasio je Petković.
On je mišljenja da su dobri rezultati takođe posljedica i solidnog ulaganja u marketing, koji nije trošak već investicija koja se, kao u ovom slučaju, relativno brzo vraća.
“Prirodno je da ljudi žele i imaju potrebu da odu na odmor, u kriznim vremenima možda čak i više nego u dobrim, ali ono što je pospješilo prodaju u ovoj zimskoj turističkoj sezoni u Srbiji jeste činjenica da su naši hotelijeri, skijališta i ostali učesnici u davanju usluga marketinški i cjenovno počeli da prilagođavaju svoju ponudu, podižu nivo kvaliteta usluge, dodaju nove, otvaraju nove kapacitete i na taj način se trude da privuku goste”, zaključio je Petkovć.
Petković je takođe podsjetio da je novootvoreni hotel Stara planina, završen 15 dana prije nego što su stigli prvi gosti, pa je imao malo vremena za prilagođavanje kapaciteta.
Vremenske prilike, inače surove u tom djelu Srbije, “zaslužne” su što se u jednom trenutku, u vrijeme snježne mećave desio peh sa instalacijama i za vodu i za struju.
To je izazvalo kratak prekid u snabdjevanju hotela, ali su problemi otklonjeni i hotel sada radi i u januarau je u njemu boravilo 200 gostiju, naveo je Petković.
“Ponuda tog hotela je odlična – kuhinja kao i sadržaj unutar hotela, sa igraonicom, klizalištem u dvorištu, spa centrom i polaznom stanicom gondole, koja je oko 50 metara udaljena od hotela. To zaista atraktivna ponuda”, rekao je Petković.
Petković je ukazao i da će 10. februara na Staroj planini biti pušten u rad četvorosjed čime će biti povezano skijalište sa jedne i druge strane planine.
“To će biti skijalište za sladokusce sa 13 kilometara staza – od plavih udobnih staza za početnike sa izvanrednim i savremeno opremljenom školom skijanja, do crnih staza za one koji vole adrenalin i uzbuđenja sa Vrha Babinog zuba, što je i najduža skijaška staza u Srbiji”, rekao je Petković.
Pripreme za ljetnju turističku sezonu takođe su u toku, naveo je Petković i podsetio da se cjelogodišnja turistička ponuda ove godine bazira prije svega na promociji gastronomskih poslastica ovog podneblja.
Za tu vrstu promocije bio je i snimljne video spot “Hrana sa dušom”, koji je u javnosti izazavao dosta pažnje, a uskoro će se pojaviti i komplet od četiri spota,dok brošure i publikacije koje već izazivaju veliku pažnju na sajmovima u inostranstvu.
“I ove godine ćemo koristiti našu gastronomiju, domaću kuhinju kao udarnu atrakciju turističke ponude u Srbiji”, zaključio je državni sekretar Petković. Tanjug