BEOGRAD, Iako je Evropska komisija zvanično, u novembru 2011. godine, obavijestila sve svoje članice da vozačima iz Srbije više nije potreban zeleni karton, kao i da njihovim državljanima, recipročno, ne treba ista isprava u Srbiji, auto-moto klubovi iz Austrije i dalje savjetuju svojim vozačima da imaju ovaj dokument kada se upute u Srbiju.
– I dalje je obavezujuće posjedovanje zelenog kartona – kaže predsjednik najvećeg auto-moto kluba Austrije Tomas Hinder.
Zeleni karton je u Austriji besplatan za vozače, važi dvije ili tri godine i izdaju ga osiguravajuća društva u kojima je osigurano vozilo.
I vozači iz Srbije koji su, prethodnih dana, željeli da putuju u Hrvatsku imali su na nekim prelazima problema. Navodno, hrvatski granični organi nisu dobili nikakav zvanični dopis od svojih vlasti za ukidanje, do sada neophodnog, dokumenta, već su za planirane pogodnosti za vozače saznali iz srpskih medija.
Da podsjetimo, dodatna polisa od prvog dana 2012. godine više nije potrebna ni za ulazak u Hrvatsku, ali ni za 27 zemalja članica EU, kao ni za putovanje kolima u Švajcarsku, Norvešku, na Island, u Andoru, Hrvatsku i Crnu Goru.
– Bilo je manjih nesporazuma, iako smo dobili uvjeravanja od hrvatskih partnera da su na sve granične prelaze poslali cirkularno pismo sa obavještenjem da vozačima iz Srbije više nije potreban zeleni karton, ali su poslije sat-dva svi nesporazumi riješeni – tvrdi generalni sekretar Udruženja osiguravača Srbije Vladan Manić, i podsjeća da se Srbija za ukidanje zelene karte kvalifikovala u maju 2011, na godišnjoj skupštini Biroa zelene karte.
Evropska komisija je dala saglasnost da se Srbija priključi sistemu multilateralnog sporazuma, i to je objavljeno u „Službenom glasniku EU“ 22. novembra prošle godine.
To, praktično, znači da od 1. januara, osim polise osiguranja koju građani posjeduju i registarskih tablica, vozačima nije potrebno ništa od dokumentacije u vezi sa vozilima.
Srbija je produžila i sporazum sa Crnom Gorom, i važenje tog sporazuma počelo je da teče od 1. januara 2012, što znači da ostaje isti režim saobraćaja kakav je bio i ranije sa Crnom Gorom, odnosno, polise Srbije važe u Crnoj Gori, a crnogorske važe u Srbiji.
Grčka
Ono što će turiste iz Srbije koji planiraju da u Grčku idu kolima oneraspoložiti jeste činjenica da će im zeleni karton ipak biti potreban zbog tranzita kroz Makedoniju. Naime, Makedonija nije potpisnica multilateralnog sporazuma, niti sa njom Srbija ima sklopljen bilo kakav bilateralni sporazum, tako da su za Makedoniju, kao i za Bosnu i Hercegovinu, i dalje potrebne zelene karte. Novosti