BANJALUKA, Od marta iduće godine počeće inspekcijska kontrola poslovanja servisa za tehnički pregled, benzinskih pumpi i ostalih povezanih lica preko kojih osiguravajuća društava u RS nude nelegalne popuste u obaveznom auto-osiguranju.
Najavio je to Živan Delić, direktor Republičke uprave za inspekcijske poslove RS, nakon što je prisustovao sjednici Skupštine Udruženja osiguravajućih društava RS, na kojoj je inicirana izmjena zakonske regulative u pravcu suzbijanja nelojalne konkurencije.
Delić je za “Nezavisne” kazao da je na Agenciji za osiguranje i Ministarstvu finansija RS da dođu do zajedničkog zakonskog rješenja koje će uključiti inspekcijsku aktivnost u oblasti osiguranja, izražavajući očekivanje da će legislativa biti usvojena do kraja februara.
Inspektorat je spreman da se odmah nakon toga preko Tržišne i Saobraćajne inspekcije angažuje u novoj oblasti u inspekcijskom nadzoru – oblasti osiguranja i povezanih lica u osiguranju”, istakao je Delić, napominjući da će to zahtijevati zapošljavanje manjeg broja novih kadrova.
Na sjednici Skupštine Udruženja osiguravajućih društava RS ocijenjeno je da je u proteklom periodu smanjen obim nelegalnih popusta u oblasti obaveznog auto-osiguranja, ali da potpuno suzbijanje tih negativnosti očekuju sa početkom inspekcijskih kontrola.
Saša Čudić, potpredsjednik tog udruženja, izjavio je da se jedinstvena premija u obaveznom osiguranju od auto-odgovornosti poštuje isključivo od vodećih osiguravajućih kuća u RS, dok kod manjih društava “postoje određena sporadična odstupanja”.
Čudić je izrazio uvjerenje da će se inspekcijske kontrole povezanih lica osiguravajućih društava pozitivno odraziti na stanje kapitala i tehničkih rezervi svih društava, te uticati na pravične i pravovremene isplate šteta osiguranicima.
“Zalažemo se za rigorozne mjere u slučaju utvrđenih nezakonitosti, odnosno ograničavanje izdavanja polisa osiguravajućim društavima na 30 do 90 dana, čime gube novac, klijente i reputaciju”, ukazuje Čudić.
On je rekao da je tek nakon saniranja stanja moguće razmotriti liberalizaciju cijena u oblasti auto-osiguranja i eventualno poskupljenje premija za koje lično smatra da nije realno u okolnostima koje vladaju na tržištu. Najavio je i pokretanje inicijative Udruženja za izmjene legislative u pogledu povećanja troškova režijskog dodatka i ograničavanja rada zastupnika u obaveznim osiguranjima.
Ognjen Aleksić, direktor regionalne direkcije “Uniqa osiguranja” u Banjaluci, kazao je da je regulacija tržišta dugotrajan proces koji zahtijeva spremnost osiguravajućih društava da se proces sprovede.
“Na sjednicama Udruženja skoro svaki mjesec raspravljamo o negativnim pojavama i očigledno je da smo morali presjeći stvari i ići ka uvođenju nove institucije za kontrolu – Inspektorata RS. Lično mislim da to treba da bude preventivna aktivnost, jer Inspektorat ne treba da ulazi u sektor osiguranja koji je prilično transparentna oblast”, kaže Aleksić.
Inicirane aktivnosti stoga više smatra porukom države da joj je stalo da se uredi sektor osiguranja, pogotovo ako se, kako je naglasio, kroz izmjenu zakonske regulative uvede red u zastupničku mrežu. Nezavisne novine
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ne bih da bilo koga branim ili opravdavam, ali ako postoje te saobracajne i ine inspekcije, gdje su svih ovih godina na putevima? Zasto niko Puteve RS, Opštine i ostale koji su nadležni za saobraćajnice ne može kazniti, opomenuti, zašto ne postoji nikakav kontrolni organ, nevladina organizacija, medij,…koji bi to pitanje uvrstio u dnevni red, kod nas ako se prica o putevima, onda su tema autoputevi, mreže puteva, novac potrošen na tamo nekakav autoput za ribolovce do same obale rijeke Save, ali o stvarnim problemima niko ne priča. Svaki litar goriva koji potrošim, država naplati gotovo cijelu marku, sa druge strane, za puteve izdvoji maksimum 0,05KM od tog iznosa, a da bi mi otežala vožnju i uništila auto, ona još napravi horizontalne prepreke od tih novaca, a da te prepreke nemaju ni Zakonskouporište, niti bilo kakvuratzumnu svrhu. o trotoarima koji se konstantno izdižu i spuštaju da ne pričam, pa su noću neupotrebljivi, a da koštaju…