BEOGRAD, Dosad je pomoć EU bila dostupna samo za ekonomski razvoj i prekograničnu saradnju, ali ubuduće Srbija će, ako pokaže da je sposobna da na decentralizovan način sprovodi projekte, moći da dobija donacije i iz komponenata IPA po striktnije određenim oblastima – infrastruktura, ljudski resursi i razvoj sela.
U naredne dvije godine, međutim, Srbija ne može da računa na više od 200 miliona evra po godini, koliko je i do sada dobijala kao donaciju EU za razne projekte od nacionalnog značaja. Samim sticanjem statusa kandidata za članstvo u EU ne znači nužno da će za našu zemlju biti povećan iznos tih sredstava. Budžet IPA fondova je već definisan do 2013. godine, a novi tek treba da bude usvojen za period od 2014. do 2020. godine, kažu u Delegaciji EU u Srbiji.
Samo za transportnu infrastrukturu od 2001. do danas EU je uložila 180 miliona evra. Najznačajniji projekat koji finansira EU je Žeželjev most, gdje su u toku pripremni radovi, a sam početak izgradnje očekuje se poslije Nove godine. Ovaj projekat EU finansira sa 26,3 miliona evra, a još 5,5 miliona evra EU je namijenila za pristupne saobraćajnice. Iz IPA fondova obezbjeđen je i novac za tehnički nadzor tokom rekonstrukcije mosta Gazele i izgradnje obilaznice oko Beograda, kao i za povećanje sigurnosti plovidbe na Dunavu, ali i za analizu stanja srpskog željezničkog transporta.
Dva kolosjeka
U roku od dva mjeseca trebalo bi da bude odobrena sva projektna dokumentacija za izgradnju novog Žeželjevog mosta. Novi most će sadržati dva pružna i drumska pravca, pješačku i biciklističku stazu. Očekuje se da izgradnja bude završena u predviđenom roku, koji iznosi 32 mjeseca. Novosti