ZAGREB, Iz sredstava koje je Hrvatska dobila od Evropske komisije za izgradnju putne infrastrukture neće biti mogućnosti da bude izgrađen most na Savi kod Gradiške, koji je potreban kako bi autoput Banjaluka – Gradiška bio spojen na autoput Zagreb – Beograd.
Iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture juče je rečeno da je Hrvatska dobila manje novca nego što je planirano, zbog čega je morala da odredi koje projekte će realizovati u prioritetu, a koji će biti stavljeni kao zaliha projekata. To znači da će most kod Gradiške biti građen samo ako Hrvatska ili EU odustanu od Pelješkog mosta, u šta je teško vjerovati da se može desiti u praksi.
Kao što su juče “Nezavisne” pisale, radi se o pet projekata za koje je Evropska komisija odobrila 330 miliona evra, od kojih su prioriteti Pelješki most, koji će sam koštati više od doznačenih sredstava, te obilaznica Omiš i saobraćajnica oko Rijeke.
“S obzirom na ograničen broj resursa koji je dobio sektor prometa, bilo je potrebno navesti one projekte koji su prioritet i one koji su sekundarni, odnosno zaliha projekata. Praksa je takva da bude navedeno više projekta pa u slučaju da ne prođu prioritetni, u rezervi imate osigurane druge projekte na koje može biti potrošen rezervisani novac. Dakle, prioritet su povezivanje razdvojenog teritorija Republike Hrvatske, Rijeka D403, obilaznica Omiš, a projekti u zalihi most kod Gradiške i treći prometni trak dionice Zagreb – Karlovac”, istakla je Renata Ivanović, portparol pomenutog ministarstva.
Pojasnila je da su kriterijumi za finansiranje projekata spremnost za aplikaciju, priprema projekta u skladu sa svim procedurama poput studija izvodljivosti i ekoloških dozvola i slično.
“Osim toga, projekti moraju biti usklađeni s mjerama koje su navedene u Strategiji prometnog razvoja Republike Hrvatske”, naglasila je Ivanovićeva.
Dodala je da je osim pomenutih 330 miliona evra u svrhu cestovnog razvoja Hrvatske, odobreno još 70 miliona evra, ali da je taj novac namijenjen za projekte putne bezbjednosti i da ne može biti korišten za gradnju puteva.
Dušan Topić, direktor “Autoputeva RS”, i dalje ističe da nije izgubio nadu da će most ipak biti izgrađen i da će Hrvatska ispuniti svoju obavezu da sa dvadesetak miliona evra finansira polovinu mosta kod Gradiške i sa dodatnih 50 miliona evra priključnu brzu cestu na autoput Zagreb – Beograd.
“Uprkos očiglednoj političkoj opstrukciji koja postoji i iz Zagreba i iz Sarajeva, i dalje vjerujem da će na kraju doći do realizacije projekta i da ćemo u proljeće naredne godine raspisati tender za izvođača radova”, rekao je Topić.
Iz Delegacije EU juče nije stigao odgovor uz objašnjenje da se čeka stav Evropske komisije. Odgovor nisu poslali ni iz Ministarstva transporta i komunikacija BiH, koje je u aprilu 2004. godine potpisalo prve dokumente o izgradnji mosta kod Gradiške. Nezavisne novine
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ima novca nema volje, tj. gleda HR svoj interes.
Pravljenje mosta za HR je samo gubitak velikog novca od putarina na autoputu ZG-Split kojim sada ide vecina koja ide na jug HR, a koji bi mogli da skrate put kroz BH, pogotovo sa izgradnjom novog autoputa prema kupresu.