SARAJEVO, Ministarstva odbrane, inostranih poslova, komunikacija i transporta, te za ljudska prava i izbjeglice BiH dobila su od revizora mišljenje sa rezervom za finansijske izvještaje za 2013. godinu.
Kancelarija za reviziju institucija BiH, osim ova četiri ministarstva, dala je mišljenje sa rezervom uz isticanje predmeta i za Agenciju za identifikaciona dokumenta, evidenciju i razmjenu podataka, Centar za uklanjanje mina u BiH i Upravu za indirektno oporezivanje BiH.
Kao razlozi za mišljenje sa rezervom Ministarstvu odbrane BiH naveden je, između ostalog, popis imovine, obaveza i potraživanja koji nije izvršen u skladu sa važećim propisima.
Pokretna perspektivna vojna imovina u 2013. u poslovnim knjigama Ministarstva nije vrijednosno prikazana. Time su stalna sredstva i izvori sredstava potcijenjeni za najmanje 72.894.127 KM.
U kratkoročnim tekućim obavezama, Ministarstvo je u 2013. godini evidentiralo i platilo obaveze prema dobavljačima iz ranijih godina u iznosu od najmanje 312.251 KM, te su na taj način obaveze prema dobavljačima i troškovi precijenjeni najmanje za navedeni iznos.
Revizori su naveli da u Ministarstvu odbrane BiH nije uspostavljen efikasan i pouzdan sistem javnih nabavki.
Skrenuta je pažnja na racionalizaciju troškova korištenja službenih vozila i na potencijalne obaveze u vezi sa sudskim sporovima.
Kada je riječ o Ministarstvu inostranih poslova BiH, revizori su naveli da je angažovanje izvršilaca putem ugovora o djelu u kontinuitetu i dalje značajno, kao i iznos izdataka realizovanih za ove namjene.
Stvarno stanje po popisu sredstava, potraživanja i obaveza nije usklađeno sa knjigovodstvenim stanjem na dan 31. decembar 2013. godine.
Nabavka pojedinih roba vršena je bez provođenja procedure nabavki ili na osnovu ranije zaključenih ugovora.
Skrenuta je pažnja na donošenje Zakona o inostranim poslovima i dalje unapređenje u racionalizaciji sredstava namijenjenih za usluge reprezentacije i potpunije dokumentovanje namjenskog trošenja, te uspostavljanje potpunih evidencija za korištenje službenih vozila.
Kada je riječ o Ministarstvu komunikacija i transporta BiH, revizori su naveli da su ponovo na osnovu ugovora o djelu angažovani spoljni saradnici za obavljanje poslova koji su po opisu isti ili slični poslovima definisanim Pravilnikom o sistematizaciji radnih mjesta.
Uočeni su nedostaci u procesu javnih nabavki koji se odnose na efikasnost procesa i realizaciju ugovora o nabavkama.
Skrenuta je pažnja na popis sredstava, obaveza i potraživanja i slabosti u procesu naplate prihoda i neefikasnost u provođenju projekata.
Kada je riječ o Ministarstvu za ljudska prava i izbjeglice BiH, revizori su naveli da je iznos izdataka na osnovu ugovora o djelu još značajan, kao i njihovo trajanje u kontinuitetu tokom godine.
Nedostaci se bilježe u procesu javnih nabavki koji se odnose na efikasnost procesa, usklađenost sa zakonskim propisima i praćenje realizacije ugovora.
Skrenuta je pažnja na unapređenje procesa racionalizacije korištenja sredstava za mobilne telefone, te kontinuirano provođenje aktivnosti na knjiženju stalnih sredstava, potraživanja i obaveza s ciljem osiguranja uslova za utvrđivanje stanja prilikom popisa.
Kada je riječ o Agenciji za identifikaciona dokumenta, evidenciju i razmjenu podataka, revizori su utvrdili da izbor ponuđača za nabavku elektronske lične karte i vozačke dozvole, sistema za izradu i personalizaciju elektronskih ličnih karata nije izvršen u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, a zaključeni ugovor po tom osnovu može imati štetne posljedice po budžet BiH.
Na poziciji razgraničenih rashoda za avanse, Agencija je razgraničila rashode u iznosu od 307.244 KM, koji su već iskazani u troškovima, čime su precijenjeni rashodi za navedeni iznos i potraživanje za dati avans.
Račun dobavljača iz 2014. godine od 548.690 KM evidentiran je u 2013. godini, čime su precijenjene ukupne obaveze i rashodi za navedeni iznos.
Skrenuta je pažnja na neriješeno pitanje zemljišta na kome će se graditi smještajni objekat Agencije.
Kada je riječ o Centru za uklanjanje mina u BiH, revizori su konstatovali da su zabilježeni nedostaci i slabosti u vezi sa procedurom javnih nabavki.
Skrenuta je pažnja na sistem internih kontrola gdje se navodi da mandat direktoru Centra nije ograničen, kao i na tekuće izdatke, odnosno ugovore o djelu.
Kod Uprave za indirektno oporezivanje BiH, revizori su zabilježili nedostatke i slabosti u vezi sa realizacijom ugovora zaključenih nakon provedenih postupaka javnih nabavki.
Skrenuta je pažnja na izdatke za energiju i komunalne usluge /lož ulje/, gdje je opisan način promjene cijene, te bruto plate i naknade u vezi sa načinom zapošljavanja i implementacijom Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta, kao i na realizaciju troškova reprezentacije i ugovore o djelu.
Revizori su skrenuli pažnju i na program posebne namjene, odnosno Upravni odbor Uprave za indirektno oporezivanje, gdje je, i pored preporuka iz ranijeg perioda, izostao aktivan pristup ovog odbora na njihovoj realizaciji. Srna