Cormac Smith je predsjednik odjela za komunikacije lokalne uprave Velike Britanije. Cormac Smith ima preko 20 godina iskustva rada u struci odnosa sa javnošću. Posebno ga zanima krizno komuniciranje, uspješno je upravljao kriznim komunikacijama u teškim slučajevima poput zlostavljanja djece i ilegalnih doseljenika, a u intervju za poslovni portal CAPITAL.ba govori o iskustvima u Velikoj Britaniji, kriznom menadžmentu…
CAPITAL.ba: Sa kakvim izazovima se danas susreće PR struka?
SMITH: U svijetu gdje uticaj spina umire, a digitalni mediji i društvene mreže imaju rastuću moć i utjecaj, najveći izazov za PR struku je zadobiti povjerenje.
CAPITAL.ba: Koliko se u Velikoj Britaniji PR struka uspjela približiti upravama i menadžmentu tvrtki?
SMITH: Najuticajniji PR profesionalci su uspjeli, ali njihov uspjeh se ne može generalizirati.
Potrebno je više PR stručnjaka uključiti u upravne odbore. Dobro postavljene i upravljane korporativne komunikacije mogu značjno doprinijeti napretku organizacije. Međutim, odgovornost je i na PR stručnjacima, moramo što profesionalnije obavljati svoj posao i unaprijediti korištenje empirijskih dokaza koji pokazuju učinke našeg rada i povratak uloženog.
CAPITAL.ba: Koji je prema Vama najizazovniji segment PR-a (krizni PR, osobni PR….)
SMITH: Krizni menadžment može biti jako težak i izazovan, primjer kada je riječ o seksulanom zlostavljanju djece, a organizacija je kriva za isto ili ga je prouzrokovala svojim nemarom. Ovo može prouzročiti veliku štetu reputaciji organizacije i u potpunosti uništiti povjerenje koje je joj je potrebno kako bi efikasno obavljala svoj posao. U Velikoj Britaniji ovo je veliki izazov za lokalne vlasti, policijske snage i zdravstvene ustanove budući da se otkriva povećan broj iskorištavanja mladih ljudi.
CAPITAL.ba: Kako je u Vašoj zemlji regulisano licenciranje PR stučnjaka (priznajete li fakultetske diplome, kojih smjerova ili inzistirate na polaganju licenci)
SMITH: Ne postoji proces licenciranja PR stručnjaka u Velikoj Britaniji. Chartered Institute of Public Relations (CIPR) je glavna stručna ustanova koja razvija, prenosi i akreditira profesionalne kvalifikacije. Poslodavci prepoznaju ove kvalitete, ali rijetko insistiraju upravo na njima prilikom procesa zapošljavanja. Specifične diplome u praksi odnosa sa javnošću još uvijek su u povojima i tek trebaju zadobiti povjerenje i kredibilitet. U odabiru kandidata, poslodavci još uvijek prednost daju kvaliteti fakulteta, bez obzira na smjer studija, u odnosu na specifičnu diplomu sa smjerom odnosa s javnošću. Na primjer, diploma sa cijenjenog fakulteta političkih nauka ili ekonomije imat će prednost pred diplomom odnosa sa javnošću s manje cijenjenog fakulteta.
CAPITAL.ba: Opišite nam idealnog klijenta ali i klijenta s kojim više nikada ne biste radili.
SMITH: Savršeni klijent: Pametna, poštena i emocionalno inteligentna osoba koja vrlo jasno zna što želi postići i koja razumije moć odnosa s javnošću da unaprijed njih, njihovu organizaciju i usluge/proizvode koje pružaju svojim klijentima.
Nepoželjan klijent: Lukava, nepoštena i emocionalno glupa osoba čiji interesi ne sežu dalje od osiguranja vlastitog opstanka i zadovoljenja vlastitog ega.
Izvor: CAPITAL.ba