BANJALUKA, Potrošači u Republici Srpskoj nisu dovoljno zaštićeni, a njihova prava se najčešće krše prilikom kupovine kućnih aparata, telefona i prehrambenih proizvoda, rekao je predsjednik Pokreta potrošača Srpske Dragutin Bošković.
Povodom 15. marta – Svjetskog dana prava potrošača, Bošković je izjavio da su potrošači u Srpskoj neinformisani o svojim pravima i načinu njihove zaštite.
Prema njegovim riječima, prava potrošača se posebno krše prilikom kupovine sirovog mesa, koje uglavnom ne sadrži nikakavu deklaraciju o porijeklu.
Bošković je istakao da se potrošači žale i na firme koje rade putem televizijske prodaje ili organizovanih prezentacija, jer prilikom sklapanja ugovora sa njima nisu ravnopravni.
“Potrošači ili nemaju vremena ili su nedovoljno obrazovani da bi razumjeli ugovore, a kasnije ih ne mogu raskinuti”, kaže Bošković.
Bošković je pojasnio da neispravan proizvod potrošači mogu zamijeniti za novi u roku od osam dana, vratiti ga trgovcu koji će ga poslati na servis ili uzeti svoj novac.
“Trgovac najčešće nudi potrošaču da neispravan proizvod pošalje na servis, što je i najnepovoljnije za potrošača”, dodao je Bošković.
On ističe da je Zakon o zaštiti potrošača Republike Srpske dobar i da inspekcija savjesno radi, ali se potrošači moraju informisati o svojim pravima, čitati deklaracije i raspitivati se kod trgovca prije kupovine proizvoda. Srna