BERLIN, Klaviri se sve manje prodaju, a jedan od razloga je zasićenost tržišta. Poznati američki proizvođač klavira “Štajnvej” našao se pred stečajem i preživio je isključivo zahvaljujući velikodušnom investitoru.
Nedavno je u Francuskoj poznati proizvođač klavira “Plejel” zauvijek “zatvorio vrata”.
Ni njemačkim proizvođačima klavira danas ne ide sjajno, a prije Prvog svjetskog rata u Njemačkoj se proizvodilo više od 200.000 klavira godišnje!
Danas taj broj jedva dostiže 11.000 – u rasponu od jeftinijih modela pa sve do koncertnih klavira.
Najviše propadaju oni koji proizvode robu za široke mase.
Prvi problem sa kojim se bore proizvođači “običnih” klavira i pijanina jeste zasićenost tržišta.
U Njemačkim kućama, prema nekim podacima, nalazi se više od osam miliona klavira i pijanina.
Drugi problem je u tome što su klaviri “predugovječan” proizvod, odnosno kupe se jednom i ko zna kada opet.
Problem je i konkurencija sa dalekog istoka, često nelojalna.
Kineski proizvođači na svoje klavire stavljaju oznake njemačkih proizvođača – i to aktivnih, ali i onih koji već odavno ne proizvode instrumente, navodi Dojče vele.