BANJALUKA, Ministar trgovine i turizma Republike Srpske Maida Ibrišagić-Hrstić ističe da je nastavak izgradnje Andrićgrada jedan od najznačajnijih projekata u oblasti turizma u ovoj godini.
Ministarstvo trgovine i turizma mnogo očekuje i od izgradnje Turističkog centra “Klekovača“, za koji je dodijeljena koncesija.
“Najveći interes turista ove godine iskazan je za Jahorinu, Višegrad, odnosno Andrićgrad, Trebinje i Banjaluku. U toku prvih deset mjeseci ostvareno je 215.848 dolazaka, te 571.051 noćenje”, precizira Hrstićeva.
Zabilježen je rast od šest odsto dolazaka u odnosu na isti period prethodne godine, a za četiri odsto povećan je i broj noćenja.
“Okosnica razvoja turizma u narednoj godini biće formiranje konkretnih turističkih proizvoda za određene ciljne grupe, da bi bio povećan broj dolazaka turista u svim opštinama, a samim tim i promet u turističkoj i ugostiteljskoj industriji”, objašnjava Hrstićeva.
Prema njenim riječima, smjernice za dalji razvoj turizma odnose se na smanjenje sive ekonomije u turizmu i ugostiteljstvu, jačanje marketinga i promocije turističke ponude u zemlji i inostranstvu.
“To se može ostvariti saradnjom sa Turističkom organizacijom Republike Srpske, kao i predstavljanjem turističke ponude turoperatorima u zemlji i inostranstvu”, poručuje Hrstićeva.
Najveći broj turista koji posjećuje Republiku Srpsku dolazi iz zemalja regiona, a primjetno je da se svake godine bilježi i povećanje broja dolazaka turista upravo iz ovih zemalja.
“Budući da su strani turisti veliki ljubitelji aktivnog odmora i prirodnog okruženja, a da Republika Srpska ima izuzetan potencijal u ovim oblastima – njihov interes za posjetu Srpskoj je veliki”, naglašava ona.
Republika Srpska je svoju ponudu do sada predstavila na sajmovima turizma u Beču, Pragu, Tel Avivu, Utrehtu, Istanbulu i drugim gradovima, što je imalo velikog efekta.
“Srpska ima izuzetno raznovrsnu ponudu u oblasti lova i ribolova, a poznato je da su Austrijanci, Italijani i turisti iz zemalja Skandinavije najviše zainteresovani za ovaj vid turizma”, rekla je Hrstićeva.
Strani gosti su, kaže ona, zainteresovani i za banjska lječilišta, planinska mjesta i zimsku turističku ponudu, kao i turističke atrakcije, kao što su Andrićgrad, hercegovačke vinarije i slično.
Ove godine je, u okviru realizacije Akcionog plana Strategije razvoja turizma, proveden projekat “Đačka putovanja”, a organizovane su i tematske konferencije za unapređenje određenih vidova turizma u Republici Srpskoj.
U sektoru trgovine Ministarstvo u narednoj godini planira izradu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača u Republici Srpskoj, te donošenje podzakonskih akata na osnovu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o trgovini.
“Cilj nam je dalja promocija domaćeg proizvodnog potencijala, brendiranje domaćih proizvoda, kao i provođenje kampanje ‘Naše je bolje’, s ciljem razvijanja svijesti potrošača o značaju kupovine domaćih proizvoda”, ističe Hrstićeva.
Kad je riječ o trgovinskoj razmjeni sa Hrvatskom nakon njenog ulaska u EU, problemi za proizvođače iz BiH su necarinske i tehničke barijere koje se ogledaju u nemogućnosti izvoza proizvoda zbog nepostojanja akreditovanih laboratorija za ocjenu uslaglašenosti proizvoda.
“S obzirom na to da CEFTA 2006 daje veće koncesije od onih koje su zastupljene u postojećem Sporazumu o stabilizaciji i pridruživanju, ulaskom Hrvatske u EU proizvodi iz Hrvatske su skuplji i manje konkurentni u odnosu na ostale proizvode porijeklom iz zemalja članica CEFTA”, objašnjava Hrstićeva.
On je naglasila da je to razlog što određeni broj kompanija već proširuje pogone koje imaju u BiH, odnosno Republici Srpskoj, dok određeni broj kompanija traži partnere za preseljenje svoje proizvodnje u Srpsku i BiH. Srna
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Andicgrad poznatiji kao kontinentalni Zakintos ili Ibiza na Drini. Treba prodati elektroprivredu i napraviti jos takvih projekata od tih novaca, a Kusturicu postaviti da bude direktor te multinacionalne kompanije koja bi se mogla zvati npr. Prokleta avlija.