BEOGRAD, Željeznice Srbije preduzimaju potrebne mjere da se u uslovima visokih ljetnih temperatura očuva bezbjednost željezničkog saobraćaja.
Željezničari primjenjuju postupke i procedure za rad u uslovima velikih vrućina, koji su propisani još tokom aprila i maja, kako bi vozovi tokom sezone bezbjedno i redovno funkcionisali, saopštile su željeznice.
Željeznice Srbije su tokom ljeta i visokih temperatura suočene sa pojavom poznatom kao “sunčane krivine”.
Riječ je o mogućim deformacijama kolosjeka izazvanim visokim temperaturama. Ove pojave mogu nastati već kod šina čija je dužina veća od 60 metara, a pri temperaturama u šini većoj od 65 stepeni.
Ukoliko spoljna temperatura u toku dana i u hladu dostiže 38 stepeni, jasno je da je onda temperatura u šini daleko iznad propisane granične vrijednosti od 65 stepeni, što neminovno povećava opasnost od pojave “sunčanih krivina”.
Željeznice Srbije, međutim, uspješno sprovode niz mjera, kojih se pridržavaju svi zaposleni, da se eliminiše ili bar maksimalno smanji mogućnost te pojave, da se one blagovremeno otkriju i kolosjek u najkraćem mogućem roku popravi, sa ciljem očuvanja bezbjednosti i povećanja stepena sigurnosti željezničkog saobraćaja.
Mjere koje su utvrđene neprekidno se sprovode tokom ljeta i sa njima su upoznati svi željezničari, kažu u Direkciji za infrastrukturu Željeznica Srbije.
Željeznice Srbije su krajem aprila ove godine donijele Uputstvo o privremenom smanjenju najvećih dopuštenih brzina na prugama u uslovima ekstremnih dnevnih temperatura, kojim su propisani načini i postupak smanjenja najveće dozvoljene brzine na pruzi u zavisnosti od vremenskih uslova.
Pored toga, prekinuti su svi radovi na mehanizovanom održavanju kolosjeka, jer se oni ne smiju obavljati kada je temperatura u šini veća od 35 stepeni Celzijusa.
Posebno se prate mjesta gdje je povećana mogućnost nastanka deformacija kolosjeka i gdje je u ranijim periodima učestalost takvih slučajeva bila povećana, pa se na tim mjestima preduzimaju dodatne mjere, kao što su održavanje sprava protiv bočnog pomjeranja kolosjeka, dopuna tucanika, povećanje diletacije, zasjecanje šina u kolosjeku i slično.
Takođe, posebno se prati kretanje temperature u šinama na kritičnim mjestima, kao što su mostovi, sjedišta dionica ili dijelovi pruge koji su konstantno izloženi suncu. Tanjug