NJUJORK, Ukoliko vam svakog dana stižu mejlovi sa ponudom da kupite pratioce na Twitteru, postoji dobar razlog za to.
Ispostavilo se da je u pitanju profitabilan posao. Džejms Kleg, koji vodi nekoliko većih poslova ove vrste, u prethodnih deset mjeseci zaradio je 128.000 dolara, prenose strani mediji.
Krenulo mu je toliko dobro da je čak napustio svoj redovni posao. Vodi trinaest sajtova koji nude lažne pratioce na društvenim mrežama. Glavni razlog većem broju sajtova je to što Google ne voli ovu vrstu posla, pa je neophodno stalno vršiti optimizaciju kako bi se pojavio u rezultatima pretrage.
Ovaj momak naplaćuje 11 dolara za 1.000 sljedbenika na Twitteru, a mogu se pronaći i oni koji traže skoro 20 dolara. U cijenu mora da uračuna angažovanje programera u Indiji koji kreira lažne naloge, pa tako procjenjuje da na 6.000 dolara prihoda ostvaruje profit od 2.000 dolara.
Prema riječima ovog preduzetnika, kupci su osobe koje su tek počele da grade karijeru slavnih ličnosti, ali i velike korporacije, šaljivdžije, ali to su uglavnom male kompanije koje ne žele da se vidi da imaju mali broj sljedbenika.
Ipak, kupovina pratilaca na društvenim mrežama može se okarakterisati kao bačen novac. Društvene mreže još uvijek predstavljaju jeftin marketinški alat i savršeno mjesto za komunikaciju sa potrošačima. Stvaranje zajednice oko određenog brenda je dugotrajan posao, a ukoliko se novac investira u lažne naloge ne postoji publika kojoj upućujete svoju poruku.
Kompanije poput Twittera i Facebooka takođe će ugasiti sve lažne naloge koje otkriju, a kupovina ili prodaja Twitter naloga predstavlja jasno kršenje pravila ove kompanije, prenose agencije.