BANJALUKA, Prodaja polovnih vozila u BiH je na udaru nezapamćene krize, o čemu svjedoči i činjenica da se putem oglasa vlasnicima četvorotočkaša u većini slučajeva, umjesto novca, nudi zamjena.
Vlasnik FIAT-a iz Banjaluke svoj automobil pokušava da proda već četiri mjeseca, a kaže da je sve to vrijeme nailazio na niz neobičnih ponuda.
“Zvao me je nedavno čovjek koji mi je nudio kravu i još 1.500 maraka. Prvo sam mislio da je u pitanju neko od mojih poznanika, te da se sa mnom šali, ali sam kroz razgovor shvatio da nije riječ o zezanju, već da je u pitanju penzioner, ozbiljan čovjek. Gotove pare, koje su meni potrebne, niko ne nudi”, razočaran je ovaj Banjalučanin.
Da potencijalnim kupcima četvorotočkaša i te kako nedostaje novca, ustanovili su i zaposleni na portalima čija je djelatnost kupoprodaja vozila.
“Kada je riječ o porukama koje ostavljaju korisnici koji bi da kupe vozilo, mogla bih da potvrdim da većina njih nudi nešto u zamjenu, uz eventualno malu doplatu”, kazala nam je zaposlena na portalu Mobile.ba.
Prema njenim riječima, ovih je mjeseci, tradicionalno, najprodavaniji “Folksvagenov” program i kupuju se uglavnom povoljniji automobili.
“Najtraženija su vozila koja koštaju od 6.000 do 10.000 maraka”, kažu na portalu Mobile.ba.
I zaposleni na portalu Pik.ba potvrdili su da je razmjena uzela maha. Takođe su ustanovili da za vozila nude i domaće životinje.
“Povodom aktuelnih dešavanja u vezi sa JMBG, nekoliko korisnika je nudilo vozila ili druge artikle u zamjenu za JMBG. Tu spada još i zamjena domaćih životinja za vozila ili kuće”, kaže Aida Starčević, PR i brend menadžer portala Pik.ba.
Gordana Bulić, predsjednik Upravnog odbora Saveza udruženja potrošača BiH, kaže da je bh. vozni park sve stariji te da je kupoprodaja svedena na razmjene, što pokazuje da je došlo do velikog osiromašenja stanovništva u ovoj državi.
“I sami vidimo da su na ulici sve stariji automobili. Osjeti se razlika u odnosu na prije četiri, pet godina. Došli smo u situaciju da se sve više mijenjaju polovna vozila”, naglašava Bulićeva.
Inače, u Banjaluci i drugim gradovima, na auto-pijacama, primjetno je da vlasnici automobila sve teže dolaze do mušterija.
“Nekoliko puta sam svoj automobil izvozio na auto-pijacu. Plaćao sam parking prostor, a na kraju nisam uspio da prodam auto. Svaki put je prilazilo nekoliko ljudi, gledalo automobil i na kraju – ništa. Ni sam ne znam šta ću, pare su mi potrebne, a kupca ni na vidiku”, žali se jedan Banjalučanin.
“Pare na sunce”
Vlasnici četvorotočkaša smišljaju sve originalnije načine da unovče svoje vozilo.
Prethodnih je mjeseci regionom brujala priča o golfu 1, za koji je vlasnik napisao da košta 600 maraka, a u oglasu je naveo: “Plaćanje isključivo solarno – pare na sunce!”
“Može u tri rate, ali kad daš treću ratu dobijaš i auto”, još stoji ispod tog oglasa, kojeg je do juče pregledalo čak 365.146 građana, ali se pravi kupac još nije javio.
Drugi prodavac golfa, ovog puta “dvojke” takođe se dosjetio simpatične ideje te je svog četvorotočkaša omotao celofanom, a u oglas napisao “na prodaju neotpakovan golf 2”.
“Može zamjena za golf 7”, napisao je vlasnik tog golfa. Nezavisne novine
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ja dajem novac za auto svakom od onih koji su voljni da ga prodaju (naravno ispod tržišne cijene).
Većina vlasnika limenih ljubimaca nastoji prodati po cijeni koja je daleko iznad tržišne pa se onda kao čude kako nema kupaca. A argumenti za to leže u velikom broju preprodavača automobila koji su iznikli kao gljive poslije kiše i sad imaju imovinu ( u automobilima) za koju bi u poštenom svijetu morali raditi čitav život, a stekli su je švercom za par godina.
Pitanje je da li bi taj “ponosni” vlasnik fiata prodao auto u pola cijene ili bi i dalje kukako i čekao da mu ga netko plati kao da je gotovo iz tvornice.
Lijep pozdrav
Oglasi i auto-pijace nisu jedino mjerilo tržišta automobila. Koliko se automobili (ne)kupuju/prodaju govori i činjenica o broju prvi put regristrovanih vozila, kojih je npr. u junu mjesecu na nivou BiH bilo 6.130, od čega je samo u Banja Luci prvi put registrovano 440 vozila!
To što bi neko htio kantu da proda za mnogo para, pa to ne uspjeva mjesecima, ne znači da je tržište “mrtvo”.