PEKING, Rast životnog standarda i novi modni trendovi koji privlače mlade parove izazvali su pravi “bum” u kineskoj svadbenoj industriji.
Širom Kine na svadbarske svečanosti godišnje se potroši oko 57 milijardi dolara.
Zato ne iznenađuje podatak da je u par godina osnovano hiljade firmi koje organizuju vjenčanja. Samo u Pekingu registrovano je više od 1.000 takvih kompanija, prenose agencije.
Hua Hai Ge jedna je od firmi koja vrši usluge za bogate Kineze. Firma je povezana s brojnim cvjećarama, hotelima i drugim uslužnim djelatnostima.
Wang Yan, PR firme objašnjava posljednje modne trendove u Kini.
“U prošlosti su firme poput naše temeljile zaradu na prodaji cvijeća i zavjesa korišćenih na svadbi”. Što bi više prodali to bi više zaradili. Međutim, u novije vrijeme zahtjevi su puno sofisticiraniji. Naročito se traži ideja koja će vjenčanje učiniti jedinstvenim i upečatljivim. Pojedini mladenci žele da im se gosti osjećaju udobno pa vjenčanje pretvaraju u veliku zabavu ili porodično okupljanje.”
U pravilu, savremeno kinesko vjenčanje uključuje dva dijela, svečanost i banket. Mladim parovima predstavlja velik napor organizacija svadbe za više od sto gostiju, zato sve više njih traži pomoć specijalizovanih organizatora vjenčanja.
Uz rast troškova rastu i očekivanja naručioca. Li Nan kao profesionalni organizator vjenčanja ističe da je njegov posao da pomogne mladom paru da otkriju što zapravo žele od vjenčanja.
“Organizator vjenčanja je kao kućni pomoćnik mladom paru. Mi savjetujemo što treba izbjeći i kako organizovati čitavi postupak. Pomažemo im u rješavanju svih problema.”
Mnogi mladi ljudi željeli bi da se bave i upravo ovim poslom, smatrajući ga poslom iz snova koji učestvuje u ostvarenju tuđeg sna. Li Nan voli ovaj posao jer je često svjedok brojnih dirljivih trenutaka.
Li je inače glavni menadžer za marketing firme Hua Hai Ge, koji vjeruje u stalni razvoj svadbene industrije.
“Svake se godine u Pekingu vjenča više od 100 hiljada parova. Rast prometa ovih firmi rastao je za 70 odsto u 2012. u poređenju na prethodnu godinu. Vjerujem da će ova industrija nastaviti da raste i u budućnosti.”
Uz povećanu pažnju na vjenčanje kao na događaj koji se događa jednom u životu mladi Kinezi su spremni više nego ikad prije da izdvoje velike sume novca.