ZAGREB, Rezultati nove studije pokazali su da se Gugl može primjenjivati za zarađivanje novca i to tako da predviđa kretanje cijena na berzi, piše Daily Mail.
Naučnici vođeni Tobiasom Presom u Poslovnoj školi Varvik analizirali su podatke od 2004. do 2011. godine s Gugl Trendsa, alata koji prati trendove pretraživanja na internetu, prenosi Večernji list.
Pratili su koliko su ljudi pretraživali 98 ključnih pojmova, među kojima su bili “metali”, “berza”, “finansije”, “forex”, “kuća”, “nezaposlenost” i “zdravlje”, kao i druge neutralne riječi kao što su “prsten”, “voz”, “kuvinja” i “zabava”, piše Telegraph.
Napravili su virtualni portfolio akcija na Dow Džouns Industrial Average (DJIA), jednog od indeksa vrijednosti akcija kojim se mjeri tržišno kretanje industrijske komponente na američkoj berzi akcija, te su kupovali i prodavali akcije na osnovi količine pretraga određenih pojmova na Gugl-u nedjeljama.
Ako je količina pretraga te nedjelje bila visoka u odnosu na nedjelju prije, virtualne dionice prodavali su po završnoj cijeni sljedećeg dana pa bi ih ponovno kupovali na kraju prvog dana trgovanja u nedjelji nakon toga. U suprotnom slučaju, ako je količina pretraga bila niska u odnosu na prethodnu nedjelju, tada su istraživači “kupovali” sljedećeg dana.
Koristeći ključnu riječ “dug”, izraz koji je pokazao najveću “nestabilnost” tokom razdoblja posmatranja, postavljenom strategijom povećali su vrijednost svog portfelja za čak 326 odsto u sedam godina. Na primjer, strategijom “kupi i zadrži”, odnosno da su kupili 2004. i prodali 2011. godine, profit bi im bio samo 16 posto, jednak rastu indeksa DJIA tokom tog vremena. Trećom strategijom kupovanja i prodavanja na temelju kretanja indeksa Dow Džouns, zabeležil bi rast vrijednosti od 33 odsto. Rezultati pokazuju da pretrage na internetu mogu predvidjeti način na koji će se ponašati investitori.
Kada veliki broj ljudi u nedjelju traži informacije o određenoj temi, to označava njihovu zabrinutost te vjerojatnu prodaju početkom trgovanja u ponedjeljak.
“Značajnim padovima na finansijskom tržištu prethode razdoblja zabrinutosti investitora”, piše u studiji te se dodaje kako u takvim razdobljima investitori mogu tražiti više informacija o tržištu prije nego što se odluče na kupovinuu ili prodaju.
“Naši rezultati sugerišu da, vodeći se ovom logikom, tokom razdoblja od 2004. do 2011. godine, volumen pretraga na Gugl Trendsu za određene termine mogao je biti upotrijebljen u stvaranju profitabilnih strategija trgovanja”, tvrde istraživači.
“Saznali smo da se promjene u količini pretraga određenih termina na Guglu mogu primjenjivati kao rano upozorenje o ozbiljnim kretanjima na tržištu”, kazao je Preis.
On dodaje da investitori traže više informacija prije prodaje po nižim cijenama, a zabrinutost investitora pojavljuje se prije pada tržišta. S druge strane, otkrili su da pad interesa za finansijske teme može značiti ozbiljan rast na tržištu.