LONDON/BRISEL, Ekonomska kriza “drma” Evropu i dobar dio svijeta, ali luksuzni proizvodi i brendovi i dalje su veoma traženi, bez obzira na visoke cijene.
Prošle, 2012. godine, prodaja na tržištu luksuzne robe u svijetu premašila je 200 milijardi evra! Za industriju to znači rast od sedam odsto.
Tako se “Gučijeva” torba ili profinjen ručni sat “kartije” dobro prodaju uz luksuzne modne dodatke, pokazuju istraživanja tržišta.
Marketinški stručnjaci smatraju da će ovaj trend biti nastavljen sve do sredine naredne decenije.
Od 2000. godine “Bein kompani”, u saradnji sa italijanskim luksuznim brendom “Fondacija Altagama”, analizira tržište i uspješnost poslovanja 230 svjetskih i vodećih proizvođača luksuzne robe.
Istraživanja pokazuju da se ova industrijska grana razvila u globalno tržište. Skupi satovi, unikatan nakit ili elegantne markirane cipele ne prodaju se samo u nekoliko regija u svijetu.
Danas gotovo 50 odsto prometa otpada na azijske klijente!
Prema istraživanju, i dalje će rasti tržište skupocjenih marki za oko dva do tri odsto u Evropi, pet do sedam odsto u SAD i dva odsto u Japanu.
Kina postaje najsnažnije tržište, tu se očekuje rast za 20-ak odsto u budućnosti.
U Evropi i SAD konzumenti luksuznih proizvoda uglavnom su starije generacije. Suprotno je u azijskim zemljama: tamo su klijenti sve mlađi.
Ukupno 30 odsto prometa u industriji luksuzne robe proizvodi se u zemljama u razvoju. Tu su zemlje poput Azerbejdžana, Brazila, Indonezije, Kazahstana, Malezije, Meksika, Južne Afrike, Turske i Vijetnama – koje su postala nova tržišta za luksuzne proizvode.
Istraživanja pokazuju da se povećavaju narudžbine putem interneta, a smanjuje profit u robnim kućama.
Zanimljive su i marketinške analize polne strukture konzumenata luksuzne robe i njihovih interesovanja.
Sve više žena želi luksuzne stvari u tradicionalno muškom području – kao što su poslovna odijela ili profinjeni satovi.
Istovremeno, muškarci se sve više okreću modnim temama i dizajnu.