BANJALUKA, “Željeznice RS” u prošloj godini ostvarile su neto gubitak od 22,7 miliona maraka, što je za 4,2 miliona KM više nego godinu ranije.
U finansijskom izvještaju “Željeznica RS” za prošlu godinu koji je objavljen na Banjalučkoj berzi navedeno je da je akumulirani gubitak ovog preduzeća na kraju 2012. godine iznosio 207,8 miliona KM.
Ukupni prihodi “Željeznica RS” lani su iznosili 77,4 miliona maraka i manji su za 5,2 miliona KM nego godinu ranije.
Kada su u pitanju ukupni rashodi ŽRS, oni su lani iznosili 100,2 miliona KM i manji su za 900.000 maraka nego u 2011. godini.
Preduzeće je lani najviše novca zaradilo prodajom učinka na domaćem i inostranom tržištu, i to 44,7 miliona KM što je u odnosu na godinu ranije više za oko 2,7 miliona KM.
Najviše novca “Željeznice” su potrošile na zarade, naknade zarada i ostale lične rashode i to 54 miliona KM. Ovi troškovi u odnosu na 2011. godinu manji su za oko 5,3 miliona KM.
Manjim troškovima za plate doprinijelo je smanjenje broja radnika. ŽRS su na kraju 2012. godine zapošljavale 3.463 radnika što je za 151 manje u odnosu na godinu ranije.
“Željeznice RS” su za troškove amortizacije i rezervisanja lani izdvojile 13,1 milion KM, što je u odnosu na godinu ranije više za 1,1 milion KM.
Dugoročne obaveze preduzeća na kraju 2012. godine iznosile su 170,4 miliona KM i veće su za oko 28 miliona KM nego godinu ranije.
Kratkoročne obaveze ŽRS u 2012. godini smanjene su sa 96,1 milion na 91,9 miliona KM.
Ukupan kapital “Željeznica RS” na kraju 2012. godine iznosio je 341,4 miliona KM.
Plan restrukturisanja
U planu restrukturisanja “Željeznica RS” koji treba da razmatra Vlada RS navodi se da ovo preduzeće planira do 2015. godine smanjiti broj zaposlenih za 852, a u ovom preduzeću tvrde da su otkazi krajnja opcija, te da bi znatan broj ovih radnika trebalo da bude zaposlen u preduzećima koja će biti formirana unutar ŽRS.
U planu se navodi da ŽRS kao održiv sistem mogu da posluju sa maksimalno 2.650 radnika.
Plan restrukturisanja predviđa i prodaju i odvajanje dijelova ŽRS, a odnosi se na eventualno izdvajanje radionica za održavanje šinskih vozila iz sistema.
Predviđeno je i finansijsko restrukturisanje, koje podrazumijeva proces pretvaranja duga prema Vladi RS i duga za poreze i doprinose u akcije. Glas Srpske