BANJALUKA,“Čistoća” AD Banja Luka predstavila je danas ciljeve i planove poslovanja za 2013. godinu i osvrnula se na realizovane aktivnosti u prethodnom periodu.
Kako se navodi u saopštenju, predstavnici banjalučke Čistoće iznijeli su činjenice o izazovima sa kojima se susreću u poslovanju i značajnom povećanju troškova zbog kojih su primorani da razmišljaju, da prvi put od 2007. godine, povećaju cijene svojih usluga.
“Uprkos otežanim i zahtjevnim uslovima i izazovima, poslovanje Čistoće u ovom trenutku je stabilno i likvidno. Posebno smo zahvalni odnosom korisnika fizičkih lica koja su čak i pored povećanih troškova života pokazali veliku svjesnost i odgovornost prema uslugama Čistoće i na taj način pokazali i svoje zadovoljstvo. Nama je najveći uspjeh zadovoljstvo građana Grada Banjaluka te u tom pravcu želimo i dalje da razvijamo i unapređujemo naš posao” rekao je Jasminko Bogdanić, direktor Čistoće.
Čistoća je u prethodnoj godini mnogo uradila na sređivanju finansijskog i knjigovodstvenog stanja uvodeći potpune novine u poslovanje, koje su rezultovale povećanim stepenom naplate ukupnih potraživanja, te radikalnom smanjenju direktnih otpisa potraživanja iz tekuće godine, ističe se u saopštenju.
Uprava je, na samom početku, 2012. godinu determinisala kao godinu u kojoj će riješiti sve nagomilane probleme iz poslovanja još od 1992. godine. Uveden je novi informacioni sistem koji je omogućio bolju kontrolu i praćenje poslovanja i naplate potraživanja, investirano je u novu mehanizaciju, a urađene su i aktivnosti na unapređenju odnosa sa korisnicima usluga preko web servisa.
Na početku godine je planiran gubitak od 2 miliona KM koji nije posljedica lošeg poslovanja tekuće 2012.godine već isključivo posljedica otpisa potraživanja nastalih u periodu 2006 – 2011. godine, te rashodovanja opreme i rezervnih dijelova koji datiraju još iz 1992. godine. Kapital Društva je i pored negativnog finansijskog rezultata povećan za 1.5 miliona KM, a zadržani su i postojeći nivoi plata radnicima, uključujući i topli obrok i prevoz.
Rukovodstvo Čistoće ističe da i dalje postoji prostor za dodatno unapređenje navedenih stavki, posebno kada je riječ o naplati potraživanja od strane pravnih lica i preduzetnika.
“Od 2007. godine Čistoća nije mijenjala cijene svojih usluga bez obzira na značajna povećanja troškova. Samo je cijena nafte u tom periodu povećana za preko 40%, poreske i druge obaveze prema državi su značajno rasle, kao i cijene materijala i opreme koji su neophodni za redovno funkcionisanje Društva. Međutim, povećanje troškova poštarine za 300% i cijena usluge deponovanja otpada od strane JP DEP-OT za 40% bi u ovoj godini mogli povećati direktne troškove Čistoće za preko 1 milion KM i dovesti u pitanje naše dosadašnje redovno servisiranje obaveza i funkcionisanje, te u potpunosti obustaviti razvojne projekte, što nas je primoralo da razmišljamo o povećanju cijena i to ne sa ciljem da ostvarimo profit, već da isključivo nadomjestimo dio sredstva kojima bi pokrili cijenu koštanja svojih usluga i zadržali visok kvalitet usluga koje pružamo građanima Grada Banjaluka” istakao je Srđan Praštalo, predsjednik Upravnog odbora.
Ukoliko dođe do povećanja cijena usluga Čistoće, ono ni u jednom slučaju neće biti u onoj mjeri u kojoj su Čistoći povećani troškovi inicirani jednostranim potezom Depot-a i Pošta Srpske, navodi se u saopštenju. Ostatak razlike u cijeni, Čistoća će nadoknaditi iz aktivnosti koje su planirali u ovoj godini, a koje nikako neće uticati na bilo kakva povećanja cijena usluga prema krajnjem korisniku. Planirane aktivnosti bi čak u mnogome mogle i da poprave budžete građana Grada Banjaluka, a istovremeno uticale bi na podizanje svijesti građana o važnosti razdvajanja otpada i zaštite životne sredine.
Čistoća će nastaviti sa revitalizacijom i unapređenjem poslovanja, a planira da pokrene i neke bitne razvojne projekte od velikog značaja za Banjaluku, ističe se u saopštenju.